فولاد و آهن

تبلور نخستین فناوری ایرانی تولید آهن اسفنجی در شادگان

راه اندازی کارخانه فولاد شادگان؛‌ فردا با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو

راه اندازی کارخانه فولاد شادگان؛‌ فردا با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو
پایگاه خبری معدن نیوز- نخستین کارخانه آهن اسفنجی به روش ایرانی فردا با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو، جمعی از مقامات استان خوزستان و نمایندگان مجلس راه اندازی می شود.
  بزرگنمايي:

نخستین کارخانه آهن اسفنجی به روش ایرانی فردا با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو، جمعی از مقامات استان خوزستان و نمایندگان مجلس راه اندازی می شود.
فولاد شادگان دومین کارخانه از فولادهای استانی است که در دولت یازدهم از رکود خارج شد و اینک به مدار تولید می پیوندد.
به گزارش معدن نیوز فردا یکشنبه به میمنت ایام شعبانیه، شهروندان خوزستان به ویژه شادگان، شاهد راه اندازی نخستین مرحله از راه اندازی گرم این کارخانه می شوند. با روشن شدن مشعل های ریفرمر، اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی پِرِد Persian Reduction/ PERED) (،کلید می خورد.
این آیین با صدور فرمان روشن شدن مشعل های ریفرمر توسط مهدی کرباسیان معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو، در حضور خبرنگاران، مدیران عامل شرکت ملی فولاد ایران و فولاد خوزستان، همچنین نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از کارکنان شرکت یاد شده در محل این مجتمع در منطقه شادگان برگزار می شود.
کارخانه احیاء مستقیم فولاد شادگان براساس روش ایرانی که یک تکنولوژی بومی با ثبت جهانی است، ساخته شده و برای اولین بار در ایران و جهان راه اندازی می شود.
ظرفیت تولید هر یک از فولادهای استانی 800 هزار تن است که مشتمل بر یک کارخانه آهن اسفنجی و یک کارخانه تولید شمش فولادی است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد