آلومینیوم و مس

راه اندازی معدن مس چهل کوره با لغو تحریم ها

راه اندازی معدن مس چهل کوره با لغو تحریم ها
پایگاه خبری معدن نیوز- لغو تحریم‌ها این فرصت را به شرکت مس داد که عملیات راه‌اندازی معدن و کارخانه تغلیظ مس چهل‌کوره زاهدان را -که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس ایران است- در اسفندماه سال ۱۳۹۵ به پایان برساند.
  بزرگنمايي:

  لغو تحریم‌ها این فرصت را به شرکت مس داد که عملیات راه‌اندازی معدن و کارخانه تغلیظ مس چهل‌کوره زاهدان را -که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس ایران است- در اسفندماه سال 1395 به پایان برساند.

به گزارش معدن نیوز بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شرکت مس، طرح مجتمع معدنی چهل‌کوره باید تا پایان سال 1395 به ‌بهره‌برداری می‌رسید و نکته‌ مهم در این زمینه این است که سرعت راه‌اندازی این پروژه با لغو تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام و ارسال برخی از تجهیزات کلیدی و خارجی کارخانه چند برابر شد، به‌طوری‌که این مجتمع در سر موعد مقرر به بهره‌برداری رسید.

با راه‌اندازی مجتمع معدنی مس چهل کوره 17 هزار تن کنسانتره با عیار 20 درصد به تولیدات شرکت مس افزوده خواهد شد. همچنین، با راه‌اندازی این مجتمع برای حدود 350 نفر از افراد بومی منطقه اشتغال ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران درباره اهمیت این پروژه می‌گوید: «اگرچه معدن چهل‌کوره در مقایسه با سایر سرمایه‌گذاری‌های شرکت مس کوچک‌تر است، ولی با شرایط خاص و زیرزمینی بودن معدن، سرمایه‌گذاری نسبتاً زیادی داشته و نمونه‌ای از انجام مسئولیت‌های مهم اجتماعی و اقتصادی شرکت مس در نقاط محروم محسوب می‌شود.»



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد