معدن

بارگیری و حمل بیش از ۴ میلیون تن سنگ آهن، کنسانتره و گندله از طریق راه آهن یزد

بارگیری و حمل بیش از ۴ میلیون تن سنگ آهن، کنسانتره و گندله از طریق راه آهن یزد
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر کل راه آهن یزد از تخلیه و بارگیری ۵ میلیون و ۶۸۳ هزار تن مواد معدنی، کنستانتره و دیگر محموله ها طی سه ماهه سال جاری در این اداره کل خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سیدمصطفی داودی اظهار کرد: در این مدت، چهار میلیون و 425 هزار و 884 تن مواد معدنی، کنسانتره و گندله از مبادی سنگ آهن مرکزی ایران، گندله سازی اردکان و معدن چادرملو بوسیله 58 هزار و 154 واگن به مقاصد فولاد اصفهان، فولاد خوزستان و قسمتی نیز جهت صادرات به بندرعباس بارگیری شد که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، 9 درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه آهن یزد خاطر نشان کرد: با تلاش و همت همکاران در این مدت ، یک میلیون و 275 هزار و 171 تن محموله از قبیل سنگ آهن، کنسانتره، گندم، رول فلزی و دیگر اقلام در این اداره کل تخلیه شده است.

داودی افزود: اداره کل راه آهن یزد در این مدت و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در تن کیلومتربار خالص حمل شده با مقدار یک میلیارد و 695 میلیون و در تن کیلومتر مبدا ـ مقصد ، با مقدار 2 میلیارد و 340 میلیون به ترتیب 14 و 3 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با ثبت این مقدارها، اداره کل راه آهن یزد طی سه ماهه ابتدایی سال جاری در تناژ بارگیری، تن کیلومتر مبدا- مقصد و تن کیلومتربار خالص حمل شده، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

داودی با اشاره به اهمیت ویژه برنامه های اداره کل در راستای جذب هرچه بیشتر بار در منطقه هم گفت: در خردادماه سال جاری، 300 تن محموله شیشه (کارخانه شیشه اردکان) بوسیله 5 دستگاه واگن از اردکان به مقصد بندرعباس، بارگیری و حمل شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد