سنگ آهن و ذغال سنگ

پیشنهاد واله پس از حادثه شکست سد باطله در برزیل؛

سامارکو تا پایان سال یا اوایل سال آینده تولید را آغاز کند/ شاهد کاهش قیمت گندله در بازارهای جهانی خواهیم بود

سامارکو تا پایان سال یا اوایل سال آینده تولید را آغاز کند/ شاهد کاهش قیمت گندله در بازارهای جهانی خواهیم بود
پایگاه خبری معدن نیوز- دولت برزیل بالاخره بعد از ۲.۵ سال با سامارکو درخصوص پرداخت غرامت در خصوص سد باطله شکسته شده معدن سنگ آهن Minas Gerais که در نوامبر ۲۰۱۵ روی داد به توافق رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کیوان جعفری طهرانی، کارشناس امور بین الملل معدن و فولاد ددر کانال تلگرامی خود نوشت: این توافقنامه شرایط مناسبی را برای بنیاد کمک های خیر خواهانه Renova ایجاد می کند تا به کمک قربانیان این فاجعه بر آید. در این ‌فاجعه 19 نفر جان باختند.

براساس این توافقنامه، معدن سامارکو که یک سرمایه گذاری مشترک بین واله برزیل و بی اچ پی بیلیتون استرالیا است، تنفسی دو ساله برای پرداخت 3.5 میلیارد دلار طرح دعوی دولت برزیل در دادگاه خواهد داشت. با این حال هنوز در مورد جزییات این توافق احتمالی که قبلاً ادعای دولت برزیل 5.5 میلیارد دلار بوده است، اطلاعاتی اعلام نشده است.

واله پیشنهاد نموده که معدن سامارکو در اواخر امسال یا اوایل سال 2019 با کاهش تولید به 19 میلیون تن، عملیات معدنکاری و تولید گندله خود را مجددا آغاز نماید. درحالی که در سال قبل از حادثه شکست سد باطله، تولید سالیانه این معدن، 30 میلیون تن گندله آهن اسفنجی DR Pellet بوده است.

پیش بینی می شود با شروع تولید مجدد معدن سامارکو، پرمیوم گندله آهن اسفنجی DR Pellet که معمولا بین 5 الی 6 دلار بیشتر از پرمیوم کوره بلند BF Pellet می باشد، کاهش یابد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد