سنگ آهن و ذغال سنگ

صادرات مواد معدنی اقتصادی تر می شود/ امکان صادرات مواد معدنی از بندر شهید رجایی چابهار فراهم شد

صادرات مواد معدنی اقتصادی تر می شود/ امکان صادرات مواد معدنی از بندر شهید رجایی چابهار فراهم شد
پایگاه خبری معدن نیوز- صادرات انواع سنگ آهن دانه بندی، کنسانتره آهن، گندله، آهن اسفنجی، کرومیت، مس و زغال سنگ از بندر شهید بهشتی جابهار محقق شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، با راه اندازی ترمینال مواد معدنی در بندر شهید بهشتی چابهار امکان صادرات انواع سنگ آهن دانه بندی ،کنسانتره آهن ،گندله،آهن اسفنجی ، کرومیت،مس و زغال سنگ و نیز پهلوگیری کشتی های 100 هزار تنی در این بندر مهیاشد.
محمد آرازش مدیر عامل شرکت توسعه تجارت زندگی گفت : با توجه به برخورداری این بندر از عمق بالای آبخور اسکله‌ها (14 تا 16 متر ) صاحبان معادن دولتی و خصوصی و تجار صادر کننده مواد زنجیره فولادی می توانند با استفاده از مزیتهای رقابتی ایجاد شده در امر صادرات نسبت به سایر بنادر جنوبی بهره مند شوند .
وی تصریح کرد: صادرات انواع سنگ آهن دانه بندی، کنسانتره آهن، گندله، آهن اسفنجی، کرومیت، مس و زغال سنگ و تمامی مصالح ساختمانی از این بندر امکانپذیر شده است، ضمناً مسافت حمل دریایی از این بندر به بنادر چین 610 مایل نزدیکتر می‌باشد که در حدود هر تن 2 تا 2.5 دلار و نیز با احتساب حدودا 5/ دلار تخفیف در انجام عملیات بندری به نسبت سایر بنادرجنوبی کشورمان، اقتصادی تر می باشد که در نهایت به نفع صادر کنندگان خواهد شد.
وی افزود: هیچ نگرانی برایِ بار برگشت کامیونها وجود نخواهد داشت به طوری که هم اکنون بر حسب اعلام اداره کل گمرک و سازنان بنادر در استان 150هزار تن بار (کود شیمیایی-شکر خام- برنج و گندم ) برای حمل به حاشیه شرقی کشور در بندر شهید بهشتی و کلانتری موجود میباشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد