سنگ آهن و ذغال سنگ

احتمال افزایش قیمت زغال کک شو به ۱۳۵ دلار

احتمال افزایش قیمت زغال کک شو به ۱۳۵ دلار
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت زغال کک شو به دلیل افزایش هزینه تولید در کوئیزلند استرالیا، ممکن است در بلند مدت به ۱۳۵ دلار در هر تن برای تحویل در بنادر استرالیا برسد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کیوان جعفری طهرانی در کانال تلگرامی خود نوشت: براساس منابع تجاری آگاه، تاکنون ذخایر سطحی زغال کک شو در کوئینزلند در دسترس بوده و استخراج گردیده، و از این به بعد عملیات معدنکاری دشوارتر می گردد، چرا که نرخ ماده معدنی به باطله در حدود 20% شده است.

در این راستا، بسیاری از معدنکاران قبل از توسعه در بخش های گران و سخت معدن، ابتدا زغال سنگ های سطحی را استخراج می نمایند. این اقدامات، باعث اشغال شبکه های ریلی و لجستیکی موحود گردیده و موجب افزایش هزینه های نیروی کار در بلند مدت می شود.

در عین حال، واردات زغال سنگ کک شو از مغولستان به چین با نرخ روزانه هزار کامیون در روز به طور منظم از طریق مرز زمینی ادامه دارد.

این واردات با ارز ملی چین -یوآن RMB صورت می گیرد. با این حال، خریداران چینی کمتر مشتاق به واردات از طریق حمل دریایی هستند، که ناشی از کاهش ارزش یوان در مقابل دلار آمریکا است، که واردات را برای چین گران می نماید. 

به این ترتیب، موسسه پلتس پریمیوم زغال با خاکستر پایین را 25 سنت کاهش داده و به قیمت 196.75 دلار در هر تن فوب استرالیا رسانده است. برای محموله های CFR (تحویل در بنادر چین) این قیمت با 50 سنت کاهش به 202 دلار رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد