سنگ آهن و ذغال سنگ

کیوان جعفری طهرانی مطرح کرد:

عمان اصلی ترین واردکننده گندله احیای مستقیم بحرین/ در طرح جامع فولاد عمان را فراموش نکنیم

عمان اصلی ترین واردکننده گندله احیای مستقیم بحرین/ در طرح جامع فولاد عمان را فراموش نکنیم
پایگاه خبری معدن نیوز- صادرات گندله احیای مستقیم بحرین در ماه می ۶۶۰ هزار تن گزارش شده که ۲۷ درصد بالاتر از آوریل که ۵۲۰ هزار تن بود، می باشد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، در ماه می عمان بالاترین میزان واردات را از بحرین داشت و رقم واردات این کشور 260 هزار تن بود که البته 33 درصد کمتر از ماه قبل یعنی 390 هزار تن بود.

عربستان سعودی دیگر واردکننده بزرگ گندله از بحرین بود که 160 هزار تن گندله وارد کرد که نسبت به ماه آوریل سه برابر شده است.

سپس امارات با واردات 150 هزار تن در رتبه بعدی قرار دارد. بحرین در ماه می همچنین 90 هزار تن گندله به اسار هندوستان صادر کرد.

صادرات گندله بحرین در سال مالی 2017 بالغ بر 6 میلیون و 730 هزار تن بود. در این دوره عمان اصلی ترین واردکننده با واردات 2.5 میلیون تن گندله از بحرین بود. سهم عمان از کل گندله صادراتی بحرین 37 درصد بود.

قطر سهم 22 درصدی و امارات 21 درصدی از کل صادرات گندله بحرین داشتند. واردات گندله از سوی هند هم 380 هزار تن بود که 6 درصد از کل رقم صادراتی بحرین بوده است.

تحلیل این است که، در حالیکه عمان با تولید 9.2 میلیون تن گندله احیای مستقیم DR Pellet در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا MENA پیشتاز است، ولی همچنان به واردات 2.5 میلیون تن‌ گندله از بحرین در سال 2017 اقدام نموده است. اینجاست که لازم است در طرح جامع فولاد ایران مراقب برنامه های میان مدت و دراز مدت عمان جهت رسیدن به ظرفیت تولید 26 میلیون تن فولاد بود در افق 2030 بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد