آلومینیوم و مس

هفته آینده؛

طرح های توسعه مس سونگون با مشارکت سرمایه گذاران خارجی کلید می خورد

طرح های توسعه مس سونگون با مشارکت سرمایه گذاران خارجی کلید می خورد
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر مجتمع مس آذربایجان، گفت: طی هفته آینده قرارداد طرح‌های توسعه معدن مس سونگون ورزقان با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی از کشور چین امضا و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رضا شریفی گفت: پس از مدت‌ها پیگیری و مذاکره، سرانجام پروژه‌های توسعه مس سونگون ورزقان شامل احداث و تجهیز کارخانه ذوب، پالایش و اسید سولفوریک و کارخانجات جنبی با سرمایه‌گذاری، سرمایه گذاران خارجی امضاء و عملیاتی می‌شود.

وی با بیان این‌که این طرح با مشارکت سرمایه‌گذاران چینی انجام می‌شود، اظهار کرد: بیش از 50 درصد مس دنیا در چین تولید می‌شود به همین جهت چینی‌ها در این صنعت صاحب تکنولوژی بوده و پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و بر همین اساس در اجرای طرح‌های توسعه مس ورزقان از بروزترین تکنولوژی موجود که کمترین آلودگی زیست محیطی و بیشترین بهره‌وری را نیز دارد استفاده خواهد شد.

مدیر مجتمع مس آذربایجان خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی فقط بخش طراحی و تأمین تجهیزات اصلی این پروژه را عهده‌دار خواهند بود و نظارت بر اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های یاد شده بر عهده شرکت‌های داخلی خواهد بود.

شریفی با بیان این‌که شرکت سرمایه‌گذاری فقط تجهیزات اصلی پروژه را از خارج وارد می‌کند، اظهارکرد: بخش عمده تجهیزات مصرفی در طرح‌های توسعه معدن مس سونگون ورزقان ساخت داخل خواهد بود.

وی با بیان این‌که طی 36 ماه آینده عملیات تجهیز و راه‌اندازی طرح‌های توسعه مس در ورزقان به اتمام خواهد رسید، گفت: با اجرای این طرح‌ها، زنجیره تولید مس در این شهرستان کامل شده و آغازی خواهد بود بر شروع یک اشتغال‌زایی چشمگیر در منطقه که موجب توسعه و رونق اقتصادی در شهرستان ورزقان می‌شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد