طلا و نقره

نظر چهره‌ معروف طلاوجواهر ایران درباره آینده سکه و ارز

نظر چهره‌ معروف طلاوجواهر ایران درباره آینده سکه و ارز
پایگاه خبری معدن نیوز-نفر اول اتحادیه کشوری طلا وجواهر ایران درباره تأثیر رفت‌وآمد هیئت‌های تجاری و برخی رویدادهای بین‌المللی، بر آینده بازار سکه و ارز، نوساناتی را پیش‌بینی کرده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به آخرین جزئیات و پیش‌بینی‌ها از آینده بازار سکه، طلا و ارز، اظهار داشت: بازار طلا و سکه در چند ماه گذشته دارای التهاباتی بسیاری شد که نشأت گرفته از تغییرات نرخ ارز بود.

وی افزود: بازار جهانی طلا در این مدت، تنها 2 درصد نوسان را تجربه کرده است و علت اصلی نوسانات داخلی، تقاضای کاذب ارز و افزایش قیمت آن بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه بازار سکه و طلا دنباله رو افزایش قیمت ارز بود، گفت: در چند ماه گذشته با روند صعودی نرخ ارز، حباب سکه تا 500 هزار تومان افزایش یافت اما با سیاست‌های اخیر دولت، مبنی بر نظارت، رفت‌‌وآمد هیئت‌های تجاری و برخی رویدادهای بین‌المللی، شاهد کاهش 150 هزار تومانی حباب سکه بودیم.

کشتی‌آرای معتقد است که روند نزولی نرخ ارز، موجب کاهش بیش‌تر حباب سکه و کاهش جو روانی تقاضا در بازار شده است و با ثبات آن ایجاد آرامش پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: اخیرا نظارت‌های جدی بر روی بازار سکه و ارز از سوی نهادهای نظارتی اعمال شده است که روند نزولی حباب سکه پیش‌بینی می‌شود.

در دومین روز معاملاتی هفته جاری در بازار تهران، سکه طرح جدید 9 هزار تومان کاهش یافت و بهای ربع سکه با رشد 5 هزار تومانی یک میلیون و 388 هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه طرح قدیم، نیم سکه و سکه گرمی بدون تغییر نسبت به روز معاملاتی گذشته خود یعنی شنبه، داد و ستد شد.

هر گرم طلای 18 عیار با 2080 تومان افزایش 237 هزار و 100 تومان، فروخته شد.

در بازار ارز، یورو با 29 تومان کاهش 9387 تومان، پوند با 33 تومان افت قیمت 10 هزار و 622 تومان و درهم با افت 7 تومانی 2176 تومان به فروش رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد