سنگ آهن و ذغال سنگ

تقویت تقاضای گندله در آسیای شمال شرقی

تقویت تقاضای گندله در آسیای شمال شرقی
پایگاه خبری معدن نیوز- تقاضای گندله سنگ آهن در مناطق آسیای شمال شرقی به دلیل تقاضای بالا برای مواد اولیه، کماکان پابرجاست.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، بر اساس اعلام منابع بازرگانی، تقاضای گندله در کره جنوبی و ژاپن تقویت شده که این امر به تجار اجازه می دهد تا قیمت های فروش بهتری را نسبت به فروش گندله به بازار چین بدست آورند.

علاوه بر تقاضای آسیای شمال شرقی، هندوستان نیز بازار خوبی برای گندله سنگ آهن می باشد زیرا با افزایش مصرف داخلی، هند از یک صادرکننده گندله به یک وارد کننده تبدیل شده است.

به همین دلیل پلاتس پرمیوم گندله کوره بلند BF Pellet برای محموله موجود (اسپات) با عیار 65 درصد را در روز چهارشنبه مورخ 11 جولای (20 تیر) 63 دلار و 75 سنت برای تحویل در بنادر شمالی چین اعلام نموده است که 1.8 دلار بیشتر از قیمت پرمیوم نسبت به هفته گذشته می باشد.

این کارشناس بین الملل بازارهای سنگ آهن و فولاد این موضوع را چنین تحلیل کرد: برای محاسبه قیمت گندله می بایستی عدد پرمیوم کل (دستمزد حق العمل کاری) را با قیمت سنگ آهن فاین 62 درصد IODEX جمع نمود.

برخی از فعالان در محاسبه قیمت گندله، پرمیوم را با قیمت سنگ آهن کنسانتره 65 درصد جمع می نمایند که این موضوع اشتباه است.

پرمیوم (جایزه افزایش کیفیت) گندله احیای مستقیم DR Pellet چند دلار بیشتر از گندله کوره بلند BF Pellet است.

پرمیوم (جایزه افزایش عیار) گندله برای هر یک درصد افزایش عیار بالای 65 درصد، 1.80 دلار می باشد.

جعفری طهرانی در نهایت چنین جمع بندی و نتیجه گیری کرد: در محاسبه قیمت نهایی گندله، 3 نوع پرمیوم (جایزه) به شرح فوق ملاک عمل می باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد