سنگ آهن و ذغال سنگ

واردات سنگ آهن و گندله چین در ماه ژوئن ۱۲ درصد کاهش یافت

واردات سنگ آهن و گندله چین در ماه ژوئن ۱۲ درصد کاهش یافت
پایگاه خبری معدن نیوز- واردات سنگ آهن و گندله چین در ماه ژوئن شاهد کاهش ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از استیل مینت، طبق گزارش اداره کل گمرک چین، واردات سنگ آهن و گندله در ماه ژوئن 83.24 میلیون تن ثبت شده درحالی که در ماه می 94.14 میلیون تن بود.
با توجه به محدودیت های شدید زیست محیطی مبنی بر کاهش گسترده انتشار گازهای گلخانه ای در شمال چین به منظور کنترل آلودگی هوا، تمایل به خرید سنگ آهن کم و متوسط عیار کاهش و در مقابل خرید مواد اولیه با کیفیت بالا افزایش یافته است.
موحودی سنگ آهن در بنادر عمده چین در پایان ماه ژوئن در سطح 157.6 میلیون تن ثبت شده است. میانگین قیمت سنگ آهن فاین با عیار 62 درصد نیز در ماه ژوئن در مقایسه با ماه می ثابت بوده و در محدوده 66 دلار تحویل بنادر چین بوده است.
آمارها نشان می دهد واردات در مقایسه با ژوئن سال گذشته 18 درصد افت داشته چراکه واردات در ژوئن سال قبل 95.39 میلیون تن بود.
چین در نیمه نخست امسال هم در مجموع 530.67 میلیون تن سنگ آهن وارد کرده است درحالی که واردات آن در نیمه اول سال قبل 546.09 میلیون تن بود. بنابراین واردات در نیمه اول سال جاری 2 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.
چین، بزرگترین واردکننده سنگ آهن برزیل در ماه ژوئن 21.42 میلیون تن سنگ آهن از این کشور وارد کرد در حالی که واردات در ماه می بالغ بر 20.23 میلیون تن بود.
چین سهم بالایی در صادرات سنگ آهن برزیل دارد و بیش از نیمی از صادرات سنگ آهن برزیل به این کشور صورت می گیرد و مقررات سخت گیرانه چین، سبب شده خریداران به سمت سنگ آهن با آلومینای کمتر  (سنگ آهن فاین Carajas) رو آورده و در نتیجه صادرات سنگ آهن برزیل افزایش یابد.
چین که تقریبا 70 درصد از تجارت سنگ آهن دریایی جهان را انجام می دهد به طور عمده از استرالیا، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، اوکراین و ایران سنگ آهن مورد نیازش را تامین می نماید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد