آلومینیوم و مس

رشد ۱۹ درصدی اکتشافات مس در سه‌ماهه نخست ۹۷

رشد ۱۹ درصدی اکتشافات مس در سه‌ماهه نخست ۹۷
پایگاه خبری معدن نیوز- «شهریار متوکل» مدیر امور اکتشافات و مهندسی توسعه گفت: امور اکتشافات شرکت مس تا پایان خردادماه سال جاری موفق به ثبت رشد حدود ۱۹ درصدی برنامه‌های اکتشافی در سطح کشور شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مدیر امور اکتشافات و مهندسی توسعه شرکت مس با اعلام این خبـر گفت: اولویت نخست این امور، برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های اکتشافی با بهره‌گیـری از روش‌های نوین اکتشافی در راستای شناسایی محدوده‌های مستعد کانی‌سازی مس و سایر عناصر همراه آن است.
وی افزود: در راستای تحقق بخشی به این رویکرد و شناسایی نواحی امیدبخش مس در سطح کشور، تا پایان خردادماه سال جاری امور اکتشافات شرکت مس بیش از 6232 متر عملیات حفاری در استان‌های مرکزی، جنوبـی، شمال و شمال غرب کشور انجام داده است که این میزان حاکی از رشد 19 درصدی فعالیت‌های اکتشافی نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده امور اکتشافات شرکت مس است.
وی در ادامه درباره سایر اقدامات انجام‌شده امور اکتشافات و مهندسی توسعه در سال جاری گفت: همچنین، مطالعات اکتشافی پی‌جوئی در مقیاس ناحیه‌ای در بیش از 47000 کیلومترمربع در پهنه‌های اکتشافی در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان در برنامه کاری این امور بوده و در حال انجام است.
به گفته مدیر امور اکتشافات و مهندسی توسعه بر اساس فعالیت‌های پی‌جویی و شناسایی انجام‌شده در پهنه‌های استان‌های کرمان و ‌آذربایجان‌شرقی در دوره اخیر، تعداد قابل‌توجهی محدوده امیدبخش شناسایی شده و برنامه‌ریزی کامل برای اکتشاف تفصیلی- تکمیلی (زمین‌شناسی، ژئوشیمی، ژئوفیزیک و توپوگرافی) در این نواحی انجام گرفته و در حال انجام است.
وی افزود: علاوه‌بر این، اخذ مجوزهای قانونی به‌منظور صدور پروانه اکتشاف برای ادامه فعالیت‌های اکتشافی تفصیلی در این مناطق نیز در حال پیگیری است. 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد