معدن

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور تاکید کرد؛

لزوم ایجاد واحد فرآوری موادمعدنی در سطح کشور

لزوم ایجاد واحد فرآوری موادمعدنی در سطح کشور
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: هم اکنون ۳۷ هزار نفر در سراسر کشور عضو سازمان نظام مهندسی معدن هستند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، نادعلی اسماعیلی در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: نظام مهندسی معدن کشور دارای آیین نامه و قانون خاص خود است و در راستای فعالیت های معدنی در کشور گام بر می دارد.

وی تاکید کرد: هم اکنون 37 هزار نفر شامل مهندسین معدن، زمین شناس و ... عضو نظام مهندسی معدن کشور هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن یادآور شد: از این تعداد 10 هزار نفر تعیین صلاحیت شده اند و دارای پروانه اشتغال هستند.

اسماعیلی افزود: یکی از مهمترین اقدامات نظام مهندسی کشور ارزیابی امنیت معادن است که برای این مهم استفاده از مسئول فنی در همه معادن ضروری است، معادنی که در کشور دارای مسئول فنی نیستند، در صورت بروز هرگونه حوادث مسئولیت به عهده بهره بردار است.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های معدنی کشور و استان ایلام می تواند منجر به رونق تولید و اشتغال در کشور شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با بیان اینکه فرآوری مواد معدنی یکی از نیازهای اساسی در فعالیت های این بخش است گفت: واحدهای فرآوری مواد معدنی باید در سطح کشور توسعه یابد.

رئیس خانه معدن ایران نیز در این دیدار گفت: معادن از ظرفیت های مهم اقتصادی کشور به شمار می رود و ارز افزوده ایجاد شده در این بخش می تواند در شرابط کنونی کشور کمک کننده باشد.

محمدرضا بهرامن اظهار داشت: امروز اقتصاد کشور شرایط ویژه و حساس است اما امیدوار هستیم با رفع مشکلات حوزه تولید و کسب و کار رونق دوباره ای بگیرد.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین حوزه های مرتبط با معادن کشور، بحث های محیط زیست و منابع طبیعی است که بطور قطع معادن در راستای حفظ محیط زیست و منابع مطبیعی گام بر می دارند.

رئیس خانه معدن ایران یادآور شد: معدن به هیچ وجه مخرب محیط زیست تلقی نمی شوند و اگر هم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد با تعامل و همکاری قابل حل است.

بهرامن تاکید کرد: مواد معدنی نظیر مس، سنگ آهن، سرب و روی، انواع سنگ های تزئینی و … از مزیت ها و جاذبه های لازم برای سرمایه گذاری برخوردارند و در عین حال تقاضای موثر جهانی و بازدهی مطلوب را به همراه دارند.

حدود پنج هزار معدن فعال در کشور وجود دارد که 98 درصد آنها در اختیار بخش خصوصی است.

ایران از نظر ذخائر معدنی جزو 10 کشور برتر دنیاست و در زمینه سنگ ساختمان نیز جزو سه کشور نخست جهان محسوب می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد