آلومینیوم و مس

سیگنال های مثبت در بازار آلومینیوم/ کاهش موجودی انبارها و محدودیت عرضه چشم اندازی روشن برای آلومینیوم رقم می زند

سیگنال های مثبت در بازار آلومینیوم/ کاهش موجودی انبارها و محدودیت عرضه چشم اندازی روشن برای آلومینیوم رقم می زند
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت آلومینیوم با وجود تقویت شاخص دلار، روندی صعودی دارد و از رشد تقاضا برخوردار بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کامودیتی، قیمت آلومینیوم دیروز با وجود تقویت 22 درصدی ارزش دلار، روندی صعودی داشت و از رشد تقاضا برخوردار بود.

موجودی انبارهای LME به روند نزولی خود ادامه می دهد و طی 2 هفته اخیر به امید رشد قیمت ها، بیش از 19 درصد مجوز فروش از سوی مالکان لغو شده است! موجودی انبارهای چین نیز روندی نزولی طی می کند و در نیمه دوم سال کاهش بیشتری خواهد داشت.

اعتصاب کارگران در اسملتر Abi کانادا تولید آلومینیوم این کشور را با کاهش 8 درصدی در نیمه اول 2018 مواجه ساخته و همزمان شاهد افت 50 درصدی تولید Albras برزیل ناشی از سیل و توقف فعالیت مجتمع آلمینای Alunorte هستیم!

افزایش قیمت پودر آلومینا به مرز 600 دلار در نیمه اول امسال و قیمت بالای 530 دلار فعلی پودر همزمان با رشد قیمت انرژی عامل افت 3.4 درصدی تولید آلومینیوم چین (نیمه اول 2018) شده و رشد تولید دنیا نیز محدود شده است.

همچنین تهدید روسال بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم دنیا خارج از چین توسط OFAC آمریکا تداوم دارد و مجوز تداوم همکاری با روسال فعلا تا 25 اکتبر تمدید شده تا به سهامداران شرکت EN+ تحت مالکیت دریپاسکا (یار قدیمی پوتین) فرصت خروج از شرکت داده شود.

در صورت عدم توافق، انتظار یک جهش قیمت در بازار دنیا ناشی از محدودیت عرضه شمش آلومینیوم توسط این شرکت را داریم و پرمیوم آلومینیوم فعلا در سطح بالایی قرار دارد.

گفتنی است تولید روسال در نیمه اول امسال به 1.87 میلیون تن رسیده که 2.1 درصد رشد دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد