سنگ آهن و ذغال سنگ

با تایید دولت چین؛ پروژه زغال سنگ پروده طبس مشمول فاینانس معرفی شد/ عملیات اجرایی دو هفته آینده آغاز می شود

با تایید دولت چین؛ پروژه زغال سنگ پروده طبس مشمول فاینانس معرفی شد/ عملیات اجرایی دو هفته آینده آغاز می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس هیئت عامل ایمیدرو از گشایش اعتبار جدید برای طرح زغالسنگ پروده طبس خبر داد و گفت: این ال سی مربوط به بلوک سه پروده ۴ طبس است که از نیمه دهه ۸۰ متوقف مانده بود.
  بزرگنمايي:

ببه گزارش معدن نیوز، مهدی کرباسیان با تاکید بر اینکه باز شدن ال سی این طرح با پیگیری های چند ساله ایمیدرو به ثمر نشسته تصریح کرد: ساعات پایانی شامگاه شنبه این هفته ال سی بلوک سه پروده 4 طبس از سوی بانک ملت باز شد و این امر حاصل همکاری ایمیدرو و بانک مرکزی است.

وی با یادآوری اینکه قرارداد این پروژه در سال 86 به امضا رسیده بود اظهار داشت: پروژه قرار بود با استفاده از فاینانس چین، اجرایی شود اما طولانی شدن فرایند اخذ مجوزها از جمله شورای اقتصاد، محیط زیست و برخی مشکلات دیگر، مجالی برای باز شدن ال سی و اجرایی شدن طرح ایجاد نکرد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت:‌ هدف از اجرای این طرح ایجاد 750هزار تن ظرفیت تولید زغالسنگ خام در بلوک سه پروده 4 طبس است که زمینه 600 فرصت شغلی مستقیم و تا 4 برابر شغل غیر مستقیم را ایجاد می کند.

به گفته کرباسیان، اکنون پروژه مورد تایید دولت چین قرار گرفته و به عنوان طرح اولویت دار، مشمول فاینانس معرفی شده است.

وی در مورد اقدامات انجام شده به موازات باز شدن ال سی گفت: ثبت سفارش تجهیزات مورد نیاز انجام شده که با نرخ ارز دولتی محاسبه می شود.

وی یادآور شد: طبق گفته مقامات بانک مرکزی، این طرح تنها پروژه ای غیرخودگردان سال 96 و حتی حال حاضر است.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو رقم فاینانس طرح را معادل 556 میلیون یوآن چین اعلام کرد و اظهار داشت: طبق قرارداد، ایمیدرو 15درصد پیش پرداخت را تامین کرده و اکنون آماده پرداخت 50 درصد آن است.

وی تصریح کرد: ال سی به پیمانکار چینی (شرکت CMC) اعلام شده و به زودی پس از انجام مقدمات مربوطه، فعال می شود.

کرباسیان افزود: اکنون یک گروه 12 نفره از پیمانکار چینی در محل طرح مستقر شده اند و ما نیز در حال نهایی سازی برنامه زمان بندی هستیم.

کرباسیان پیش بینی کرد که اقدامات اجرایی از دو هفته آتی آغاز می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد