سایر

در راستای پرداخت تسهیلات مالی و اعتباری به بخش خصوصی صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاریهای الکترونیکی بین وزارت صنایع و معادن و بازرگانی

امضای تفاهم نامه همکاریهای الکترونیکی بین وزارت صنایع و معادن و بازرگانی
خبرگزاری تخصصی معدن- تفاهم نامه همکاریهای الکترونیکی بین صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع الکترونیک وزارت صنایع و معادن ( صحا) و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی به منظور اختصاص تسهیلات مالی و اعتباری به فعالان اقتصادی در حوزه الکترونیک امضاء شد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- تفاهم نامه همکاریهای الکترونیکی بین صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع الکترونیک وزارت صنایع و معادن ( صحا) و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی به منظور اختصاص تسهیلات مالی و اعتباری به فعالان اقتصادی در حوزه الکترونیک امضاء شد.
به گزارش معدن نیوز ؛ براساس این تفاهم نامه یکساله که به امضاء « برزو مختاری» مدیرعامل (صحا) و « جعفر محمودی» رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی رسیده است، صندوق متعهد می‌شود تا تسهیلات مالی واحدهایی که در حوزه الکترونیک به فعالیت می‌پردازند را با کارمزد کم و بازپرداخت مناسب تامین  کند. 
همچنین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز متعهد می‌شود که در خصوص تعریف و نظارت بر اجرای پروژه ها نظارت داشته باشد.
« مختاری»، مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع الکترونیک در این نشست با اشاره به چگونگی میزان تسهیلات و نحوه بازپرداخت آنها تصریح کرد:‌ تسهیلاتی که در قالب وام و با کارمزد 4 تا 12 درصد به متقاضیان داده می‌شود به صورت مرحله ای بوده و به صورت نظارتی و تدریجی اختصاص پیدا می‌کند تا بتوان نظارت دقیقی را بر نحوه اجرای کار داشت.
« مختاری» افزود:‌ سقف خاصی برای اختصاص تسهیلات در نظرگرفته نشده و براساس پیش بینی‌ها مدت زمان بازپرداخت وامها تا 60 ماه تعیین شده است.
وی گفت: این تسهیلات به پروژه هایی که در زمینه های پژوهش در حوزه تجارت الکترونیک، آموزش‌های کاربردی و تخصصی در حوزه تجارت الکترونیک، خدمات فنی و مهندسی در حوزه تجارت الکترونیکی، ایجاد زیر ساخت¬های فنی تجارت الکترونیکی و... اختصاص پیدا می‌کند.
«مختاری» همچنین از اولویت بندی پروژه‌ها برای استفاده از تسهیلات خبر داد و گفت: به زودی فهرستی از پروژه های اولویت دار حوزه الکترونیک تهیه خواهد و منتشر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات تخصیصی در کمترین زمان ممکن اختصاص می یابد اظهار کرد:‌ پس از بررسی فنی و اقتصادی پروژه ها و تعیین صلاحیت لازم که توسط مرکز صورت می‌گیرد پروژه ها به  صندوق معرفی می‌ شوند و با طی کردن مراحل لازم، ظرف کمتر از 45 روز تسهیلات اختصاص خواهد یافت.
مدیر عامل صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع الکترونیک گفت: میزان تسهیلات اعطایی، وثیقه دریافتی و نحوه بازپرداخت تسهیلات از متقاضیان متناسب با نوع تسهیلات یا تعهدات و ضمانت‌نامه‌های صادره مطابق آئین‌نامه‌ها و درچارچوب ضوابط و مقررات صندوق خواهد بود.
« مختاری» در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد صندوق در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 89 تلاش خوبی در حوزه فعالیت صندوق گسترش پیدا کرد به طوری که 42 درصد تسهیلات  گیرندگان  برای نخستین بار به صندوق مراجعه و از تسهیلات استفاده کردند.
وی ادامه داد: همچنین حجم کاری فعالیت صندوق در سال گذشته نسبت به سنوات قبل دو برابر شد به طوری که در سال 89 تعداد 9 تفاهم نامه همکاری با مراکز مختلف علمی و پژوهشی به امضاء رسید.
« مختاری» در ادامه اظهار کرد: این صندوق تلاش می‌کند تا از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود خود در جهت حمایت از تلاش های بخش خصوصی با ارائه تسهیلات مالی و اعتباری و همچنین ارایه مشاوره استفاده کند.
همچنین دراین نشست « محمودی» ، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز ، این تفاهم نامه را سرآغاز خوبی برای همکاریهای دو جانبه دانست و گفت: با این اقدام شرکتهای تعاونی و خصوصی که مایلند در حوزه تجارت الکترونیکی پروژه انجام دهند می‌توانند با مراجعه به ما و کسب اطلاعات لازم نسبت به استفاده از تسهیلات درنظر گرفته شده اقدام کنند.
وی،‌ حضور پیش قدم شدن صندوق را در این راستا نقطه عطفی در زمینه حمایتهای مالی و اعتباری از بخش خصوصی دانست و گفت: صندوق با این کار تلاش کرده است تا با مدیریت بر نقدینگی ،‌به دنبال حمایت همه جانبه از فعالان اقتصادی باشد.
« محمودی» در ادامه گفت: براساس این تفاهم نامه مرکز متعهد می‌شود تا طرح‌های واجد شرایط و مورد تایید را به صندوق معرفی کند همچنین ارایه مشاوره به صندوق جهت ارزیابی فنی طرح¬ها و مشاوره در زمینه نظارت بر فرآیند اجرای پروژه¬هایی که از تسهیلات استفاده کرده اند و ... از مواردی است که براساس تفاهم نامه، باید به آن بپردازد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد