اکتشاف و ماشین آلات

فعالیت کارخانه هپکو برای ۵ سال تضمین شد/ قراردادی برای ساخت بیش از ۲ هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی

فعالیت کارخانه هپکو برای ۵ سال تضمین شد/ قراردادی برای ساخت بیش از ۲ هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت هپکو اراک گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی به منظور تامین تجهیزات ستاد مدیریت بحران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهرداری ها و دهیاری های کشور در این شرکت ساخته می شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، غلامرضا صادقیان افزود: این قرارداد از مصوبات سفر دولت یازدهم به استان مرکزی است که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: این قرارداد پس از امضای وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی لازم الاجرا است که پیش بینی می شود تا هفته آینده این مهم عملیاتی شود.
مدیرعامل شرکت هپکو اراک اظهار داشت: این قرارداد به مدت پنج سال برنامه ریزی شده که کارخانه هپکو باید به صورت دوره ای و سالانه ماشین آلات را به سازمان ها و وزارتخانه های بهره بردار تحویل دهد.
وی اعتبار مصوب شده سال اول این قرارداد را چهار هزار و 800 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این قرارداد به عنوان برنامه های بلندمدت هپکو تدوین شده که برای مدت پنج سال فعالیت این شرکت مادر تخصصی تضمین می شود.
صادقیان با بیان اینکه مدیریت جدید هپکو از 31 خرداد ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: زیر ساخت ها، تجهیزات و عوامل تولیدی شرکت هپکو از سوی کارشناسان و هیات مدیره جدید شرکت مورد ارزیابی قرار گرفت و بر این اساس ساخت 400 دستگاه ماشین آلات راهسازی به ارزش بیش از سه هزار میلیارد ریال هدفگذاری شد.
وی اضافه کرد: برای به حداکثر رساندن تولید و عملیاتی کردن برنامه های هدفگذاری شده دریافت تسهیلات بانکی در دستور کار مدیریت شرکت قرار گرفته که در این راستا 170 میلیارد ریال تسهیلات برای تامین مواد اولیه ١١٥ دستگاه محصولات ناقص و 450 میلیارد ریال تسهیلات برای تولید بخشی از ٣٠٠ دستگاه( ١٥٠ دستگاه سازمان راهداری کشور و ساخت ١٥٠ دستگاه جهت فروش آزاد) از بانک های عامل درخواست شده است.
مدیرعامل شرکت هپکو اراک در خصوص تسهیلات 900 میلیارد ریالی مصوب کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور نیز گفت: در 2 سال گذشته حدود 300 میلیارد ریال از این تسهیلات برای پرداخت حقوق معوقات پرسنل هپکو دریافت شده است.
وی بیان کرد: رویکرد مدیریت جدید شرکت هپکو پرداخت حقوق کارگران در نتیجه تولید و فروش محصولات است و با همین رویکرد تا چهار ماه آینده حقوق پرسنل هپکو به روز می شود.
وی با بیان اینکه در زمان تحویل شرکت (31 خرداد) مشکلات بسیاری وجود داشت، عنوان کرد: علاوه بر این که شرکت در رکود قرار داشت تمامی حساب های ریالی و ارزی شرکت نیز مسدود شده بود که با پیگیری های مدیریت جدید، مدیریت ارشد استان و همکاری دستگاه قضا حساب های شرکت باز و فعالیت از سر گرفته شد.
صادقیان ادامه داد: تعهداتی درقبال سازمان راهداری و شهرداری و دهیاری های کشور وجود داشت که به دلایل مختلف در سال های گذشته انجام نشده بود، که امروز در گام اول با سازمان راهداری وارد مذاکره شدیم تا خرید ١٥٠ دستگاه ماشین آلات گریدر و لودر انجام گیرد و سفارش ساخت ٦٠ دستگاه نهایی شده است و در مرحله ترک تشریفات است که در حال حاضر 2 دستگاه ساخته و تحویل استان خراسان شمالی شد.
مدیرعامل شرکت هپکو با اشاره به ورود به عرصه طرح های سنگین نیروگاهی و نفت و گاز در کنار تولید ماشین آلات راهسازی نیز اظهار داشت: بر اساس برنامه های تدوین شده از سوی مدیریت جدید شرکت هپکو تا پایان امسال شرکت به به صورت کامل احیا و وارد چرخه تولید می شود.
وی یادآوری کرد: برنامه های تدوین شده از سوی مدیریت جدید شرکت زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان اراکی را فراهم کرده که به زودی واجدین شرایط در این شرکت به کار گرفته می شوند.
صادقیان بیان کرد: علاوه بر نیروی کار جدید، افرادی که با استفاده از قانون فعالیت سخت و زیان آور و با 20 سال سابقه کاری از شرکت بازنشست شده اند نیز به عنوان گروه های مشاور در شرکت به کار گرفته می شوند تا داشته های علمی و تجربیات کاری خود را به نسل جوان منتقل کنند.
وی یادآوری کرد: یک تیم کارشناسی از سوی شرکت هپکو برای ارزیابی گمرکات نقاط مختلف کشور با هدف جلوگیری از واردات ماشین آلات راهسازی تشکیل شده که بر اساس فعالیت این گروه به تازگی 40 دستگاه انواع ماشین آلات راهسازی هنگام ورود به کشور شناسایی و به وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش شد.
مدیرعامل شرکت هپکو اراک در خصوص معوقات شرکت هپکو نیز گفت: مجموع معوقات هپکو به بانک های تجارت، ملی، مسکن، دی و کشاورزی است که از سوی مدیریت این شرکت به مدت یکسال تنفس درخواست شده است.
وی در خصوص تعطیلات تابستانی شرکت هپکو نیز گفت: بخش عمده ای از نیروی های این شرکت هفته گذشته به تعطیلات تابستانی فرستاده شدند و بخشی نیز بعد از مراجعت گروه اول به تعطیلات می روند و این مهم کوچکترین وقفه ای در فعالیت هپکو ایجاد نکرده است.
شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.
شرکت هپکو اراک در حال حاضر 25 نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد تولید می شود.
کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به بخش خصوصی واگذار شد.
از دی ماه سال 95 بازگرداندن این کارخانه به سازمان خصوصی سازی ایران پیگیری شد تا اینکه پیشنهاد واگذاری این کارخانه به شرکت هیدرواطلس ساوه عنوان و بهمن ماه همان سال، قطعی شد.
پس از عملکرد نامناسب یکساله شرکت هیدرواطلس، این شرکت خرداد ماه امسال از سازمان خصوصی سازی بازگردانده شده و مدیریت جدید واگذار شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد