آلومینیوم و مس

به علت افزایش قیمت مس ؛

رشد ۴۷ درصدی سود فصل نخست گروپو مکزیکو

رشد ۴۷ درصدی سود فصل نخست گروپو مکزیکو
خبرگزاری تخصصی معدن- سود فصل نخست گروپو مکزیکو به علت رشد قیمتهای مس و افزایش میزان تولید حدود ۴۷ درصد صعود کرد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- سود فصل نخست گروپو مکزیکو به علت رشد قیمتهای مس و افزایش میزان تولید حدود 47 درصد صعود کرد.
به گزارش معدن نیوز ؛ درآمد خالص این شرکت از 361.9 میلیون دلار در فصل نخست سال گذشته به 531.7 میلیون دلار در سه ماهه نخست سال جاری افزایش یافت. این شرکت معدنکاری و راه آهن که در مکزیکو سیتی مستقر است گفت که فروشهای فصل نخست با 26 درصد رشد به 2.5 بیلیون دلار رسید. شرکت مزبور رقم سود هر سهم را اعلام نکرد.
آسارکو در این فصل 254 میلیون دلار تولید کرد. مس پیشفروش به متوسط 4.377 دلار برای هر پوند رسید که 33 درصد بیشتر از متوسط قیمت دوره مشابه سال گذشته بود. قیمت هر پوند مس از 3.2806 دلار در فصل نخست سال 2010 به 4.3778 دلار برای هر پوند در سه ماهه نخست سال جاری ترقی کرد. تولید شرکت در این فصل به دلیل راه افتادن مجدد معدن مس کانانیا در سونورا ، که اینک به نام بوئناویستا مشهور است، پس از سه سال تعطیلی، 5.2 درصد افزایش یافت. تولید معدنی مس آسارکو در فصل نخست عمدتاً به دلیل افت عیار های سنگ معدن استخراجی در معادن میسیون و رای در آریزونای جنوبی 13.5 درصد کاهش یافت. تولید کل سال جاری گروپو مکزیکو 830 هزار تن مس پیش بینی می شود که 630 هزار تن از آن توسط معادن شرکت ساوترن کاپر در پرو و مکزیک و 200 هزار تن باقیمانده توسط معادن آسارکو تولید خواهد شد.
این شرکت گفت که رشد قیمتهای مس با توجه به انتظاراتی که برای سیر صعودی مصرف و بهبود در بخش ساختمانی وجود دارد همچنان ادامه خواهد یافت. همچنین ضعف دلار نیز پشتوانه دیگری برای رشد قیمت مس خواهد بود.
زلزله ژاپن منجر به اندکی افت مصرف مس در سراسر جهان شده است، که با مصرف بسیار بالا در نتیجه ازسرگیری تولید در کارخانه های این کشور و بازسازی خانه های ویران شده جبران خواهد شد. این شرکت همچنین علی رغم تلاشهای دولت چین برای تعدیل رشد، انتظار دارد تقاضا از سوی این کشور افزایش یابد. شرکت مزبور گفت با توجه به انتظار رشد مصرف فولاد از سوی ژاپن، قیمت مولیبدن نیز احتمالاً سیری صعودی را در پیش خو.اهد داشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد