فولاد و آهن

کارخانه آهن اسفنجی غدیر ایرانیان آماده افتتاح رسمی است

کارخانه آهن اسفنجی غدیر ایرانیان آماده افتتاح رسمی است
خبرگزاری تخصصی معدن- سرپرست ایمیدرو خبر داد که کارخانه آهن اسفنجی غدیر ایرانیان آماده افتتاح رسمی است.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- سرپرست ایمیدرو خبر داد که کارخانه آهن اسفنجی غدیر ایرانیان آماده افتتاح رسمی است.
به گزارش معدن نیوز ؛ محمد مسعود سمیعی نژاد اظهار داشت: این کارخانه فعالیت آزمایشی را در روز چهارم آذر ماه سال گذشته همزمان با عید سعید غدیر آغاز کرد و به زودی با حضور مقامات عالیرتبه به طور رسمی به بهره برداری می رسد.
وی میزان سرمایه گذاری این پروژه را 175میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: معادل 70 میلیون یورو از رقم فوق توسط حساب ذخیره ارزی و بخش ریالی آن توسط سهامداران(سرمایه گذاری غدیر،‌ شرکت چادرملو و فولاد آلیاژی ایران) تامین شده است.
سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران درباره نتایج اقتصادی ساخت این کارخانه گفت: میزان صرفه جویی ارزی حاصل از این طرح 300میلیون دلار در هر سال است.
سمیعی نژاد با بیان اینکه از 10هزار و 500 تن تجهیزات به کار رفته در این کارخانه 7هزار تن توسط شرکت های داخلی ساخته شده است اظهار داشت: فن آوری به کار رفته برای احداث کارخانه آهن اسفنجی غدیر ایرانیان بر اساس تجربیاتی است که در احداث واحد های زمزم فولاد خوزستان و مدول F در فولاد مبارکه به دست آمده است.
وی میزان اشتغال زایی مستقیم کارخانه فوق را 195 نفر اعلام کرد و گفت: اشتغال غیر مستقیم کارخانه احیای مستقیم غدیر ایرانیان نیز به 1500 نفر می رسد.
این کارخانه در 25کیلومتری شهر اردکان استان یزد و در مجاروت کارخانه های گندله سازی اردکان و شرکت آهن و فولاد ارفع واقع شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد