سرب و روی

چرا قیمت روی کاهشی شد؟/ سیاستی برای مقابله با تداوم کاهش قیمت ها

چرا قیمت روی کاهشی شد؟/ سیاستی برای مقابله با تداوم کاهش قیمت ها
پایگاه خبری معدن نیوز - براساس اطلاعات گروه بین‌المللی سرب و روی، میزان تولید معدنی روی طی ۵ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ روند روبه‌رشدی را طی کرد اما میزان تقاضا برای شمش روی کاهش یافت که این امر موجب کاهش قیمت فلز روی شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، تولید معدنی روی در 5 ماه ابتدایی سال 2018 درمجموع روند افزایشی را طی کرد؛ به‌گونه‌ای که میزان تولید معدنی روی در ماه آوریل و می به بیشترین رقم طی سال 2018 رسید. همچنین در ماه آوریل نیز با 7.5 درصد رشد نسبت به ماه مارس و با 7.3 درصد رشد نسبت به ژانویه به یک میلیون و 74 هزار تن رسیده است.

میزان تولید معدنی، تولید فلز و تقاضا برای روی در 5 ماه ابتدایی سال 2018 نشان می‌دهد که در ماه پنجم سال 2018 تولید معدنی روی نسبت به ماه قبل خود یعنی آوریل تغییر چندانی نداشت و تنها اندکی زیاد شد و بدین ترتیب در بالاترین سطح تولید سال 2018 قرار گرفت.

براساس این گزارش، در 4 ماه ابتدایی سال 2018 در مجموع میزان تولید معدنی روی نسبت به تولید معدنی این فلز در سال 2017 کمتر بود، اما این نسبت در 5 ماه تغییر کرد و تولید معدنی روی از ژانویه تا می 2018 نسبت به همین زمان در سال 2017 افزایش 0.93 درصدی پیدا کرد.

باتوجه به اینکه معادن جدید روی دنیا برنامه آغاز یا افزایش تولید برای نیمه سال 2018 دارند انتظار می‌رود این روند افزایش تولید معدنی ادامه‌دار باشد.

میزان تولید فلز روی به تفکیک ماه نشان می‌دهد که میزان تولید فلز روی طی این 5 ماه روندی مشابه تولید معدنی نداشته است و حتی از ماه مارس به ماه می کاهش نیز داشت.

به‌نظر می‌رسد کاهش جهانی قیمت از تمایل ذوب‌کاران برای تولید بیشتر کاسته است و کاهش تولید سیاستی است که در قبال جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت اتخاذ شده و همین امر می‌تواند مایه دلگرمی برای رونق این بازار باشد اما درمجموع میزان تولید فلز روی در 5 ماه ابتدایی سال 2018 نسبت به 5 ماه ابتدایی سال 2017 رشد 2.5 درصدی داشت.

همچنین روند تقاضا نیز برای شمش روی در 5 ماه ابتدایی 2018 به‌تفکیک ماه نشان می‌دهد که تقاضا برای شمش روی نیز هیچ شباهتی به روند تولید معدنی و تولید فلز روی ندارد.

به استناد این گزارش،میزان تقاضا برای شمش روی از ماه فوریه تا آوریل افزایش و سپس در ماه می‌کاهش داشت. مجموع تقاضا برای شمش روی در 5 ماه ابتدایی 2018 نیز نسبت به 5 ماه ابتدایی سال گذشته حدود 0.5 درصد کاهش داشت که افزایش تولید در کنار کاهش تقاضا یکی از عوامل محدودکننده رشد قیمت روی در بازارهای بین‌المللی محسوب می‌شود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد