فولاد و آهن

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس؛

تنظیم بازار فولاد به فولادسازان سپرده شود/ دولت تنها نظارت کند

تنظیم بازار فولاد به فولادسازان سپرده شود/ دولت تنها نظارت کند
پایگاه خبری معدن نیوز- نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس درخصوص خلسه روز گذشته فولادی ها با مجلس و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هفته‌ آینده نقطه نظرات در کارگروه تشکیل شده در زمینه تنظیم بازار آهن و فولاد جمع‌بندی و به جلسه سران سه‌قوه ارائه می‌شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، فریدون احمدی افزود: نشست روز یکشنبه در خصوص ساماندهی بازار آهن و بررسی دستورالعمل تنظیم بازار فولاد با حضور تولیدکنندگان فولاد از جمله فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ذوب‌آهن و همچنین تعدادی از تولیدکنندگان بخش خصوص، انجمن تولیدکنندگان، بورس کالا، وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه ذی‌نفعان مختلف در زمینه آهن کشور نقطه نظرات و مشکلات خود را مطرح کردند و مسئولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز دستورالعمل موجود در این خصوص را تشریح کردند.

احمدی تصریح کرد: میزان تولید آهن و فولاد کشور بیش از نیاز داخلی است که مازاد آن صادر می‌شود. درنتیجه مقرر شد سیاست‌ها بگونه‌ای تنظیم شود تا بازار داخلی ساماندهی شود و در عین حال به توسعه صادرات کمک شود، همچنین تصمیم‌ گرفته شد تا هفته‌ آینده نقطه نظرات در کارگروه تشکیل شده جمع‌بندی و به جلسه سران سه‌قوه و مسئولان ذی‌ربط در دولت و مجلس ارائه شود تا بازار به ثبات نسبی دست پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: در زنجیره تولید آهن و فولاد رانت وجود دارد و به دلیل اینکه اقتصاد موجود رقابتی و سالم نیست این مشکلات بروز پیدا می‌کند. زمانیکه در زنجیره رانت وجود دارد همه به دنبال استفاده از آن هستند، نهایت کار این است که تنظیم بازار به تولیدکنندگان، شبکه توزیع و اتحادیه‌ها سپرده شود و دولت تنها نظارت کند.

وی در خاتمه نیز گفت: شاید بخشی از مشکلات ناشی از جو روانی تحریم‌ها و تغییرات نرخ ارز باشد امیدواریم شاهد ثبات نسبی و کاهش قیمت‌ها در بازار باشیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد