سنگ و فلز گرانبها

صادرات سنگ لرستان به کشورهای آمریکایی/ افت صادرات موادمعدنی استان طی ۵ سال گذشته

صادرات سنگ لرستان به کشورهای آمریکایی/ افت صادرات موادمعدنی استان طی ۵ سال گذشته
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در حال حاضر سنگ استان به ‌کشورهای آمریکایی صادر می‌شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمدرضا صفی‌خانی با اشاره به موضوع خام فروشی سنگ در استان لرستان اظهار داشت: این موضوع سال‌ها است که در اذهان عمومی و محافل مختلف مطرح شده اما باید گفت که سنگ لرستان در چند سال اخیر با مشکلات زیادی روبه رو شده بود.
وی افزود: سنگ معدن گوهره در شهرستان چگنی، سنگ چینی در ازنا و الیگودرز و گرانیت در دورود و بروجرد وجود دارد که سال های گذشته سنگ چینی و بسیاری از واحدهای زیرمجموعه آن با مشکلات جدی مواجه شدند.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها تصمیم گرفته شد که پودر کربنات کلسیم جایگزین خوبی برای سنگ چینی الیگودرز است که کالای کم‌نظیری بوده و در دنیا خواهان زیادی دارد و علاوه بر فعالیت واحدهای موجود، واحدهای جدیدی ایجاد شدند.
وی با اشاره به رشد 30 درصدی در معادن فعال و ظرفیت آنها، بیان کرد: بسیاری از واحدهای سنگ‌بری مدرن کشور در لرستان قرار دارند بطوریکه که ٨ واحد مدرن در لرستان داریم.
صفی خانی گفت: در حال حاضر سنگ استان به کشورهای آمریکایی صادر می‌شود و این در حالی است که طبق آمار منتشره از گمرک در سال 92 صادرات مواد معدنی در لرستان 70 درصد بود و هم‌اکنون به 1.5 درصد رسیده است.
وی با تاکید بر حمایت قاطع از واحدهای سنگبری تصریح کرد: : باید حمایت جدی از واحدهای سنگ‌بری صادراتی داشته باشیم چراکه این واحدها می‌توانند در رونق اقتصادی استان نقش داشته باشند‌.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد