سایر

در پایان چهارمین همایش اقتصادی دو کشور؛

هشت سند همکاری صنعتی و اقتصادی میان ایران و برزیل امضا شد

هشت سند همکاری صنعتی و اقتصادی میان ایران و برزیل امضا شد
خبرگزاری معدن- هشت سند همکاری صنعتی و اقتصادی، عصر امروز و طی مراسمی در حضور روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو برزیل، به امضا رسید.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری معدن- هشت سند همکاری صنعتی و اقتصادی، عصر امروز و طی مراسمی در حضور روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو برزیل، به امضا رسید.
به گزارش معدن نیوز در این مراسم، سند جامع همکاری های معدنی و زمین شناسی، و سند همکاری های نفتی، توسط وزیر صنایع و معادن کشورمان و وزیر معدن و انرژی و همچنین رئیس آژانس نفت برزیل امضا شد.
سند توسعه همکاری‌ها در بخش انرژی و نیرو، همکاری های جامع صنعتی، همکاری های مالی و اعتباری، سند توسعه تجارت، سند بسط همکاری ها در بخش استاندارد دو کشور و سند استاندارد تکنولوژی، از دیگر اسنادی بودند که امروز در پایان چهارمین همایش اقتصادی ایران و برزیل، به امضای طرفین رسید.
بنا بر این گزارش، دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، طی سخنانی در این مراسم نوید داد، سقف مبادلات اقتصادی ایران و برزیل طی یک سال آینده به ده میلیارد دلار برسد.
احمدی نژاد با اشاره به همکاری های گسترده فی مابین در زمینه‌های مختلف تصریح کرد: ایران و برزیل اراده سیاسی مستحکمی در توسعه روابط در همه زمینه‌ها دارند.
وی با تشریح مشترکات دو ملت ایران و برزیل یادآور شد: هر دوملت، یگانه پرست، طرفدار عدالت و پاکی و دارای تاریخ و پیشینه طولانی و غنی هستند و مخالف تبعیض، تجاوز، طرفدار صلح، آرامش، پیشرفت و صلح برای تمامی ملتها می‌باشند.
احمدی نژاد همچنین با اشاره به اینکه برزیل در قلب آمریکای جنوبی و ایران در قلب خاورمیانه دارای شرایط منحصر به فرد و نقش تعیین کننده‌ای می باشند خاطرنشان کرد: دو کشور مصمم است،‌ با نگاه راهبردی، پایه روابط طولانی مدت را برپا کنند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه توانمندیها و ظرفیت های دو کشور را بسیار متنوع دانست و تاکید کرد: با کمک هم، الگوی متعالی از همکاری های سازنده بر پایه دوستی و عدالت را به نمایش خواهیم گذاشت.
احمدی نژاد بر عزم جدی ایران و برزیل برای بکار گیری همه توان خود بمنظور توسعه و تعمیق روابط دوجانبه تصریح کرد: امروز روابط بین ایران و برزیل الگویی مناسب برای کشورهای در حال توسعه است و از این رو، باید براساس منافع دو کشور، روابط اقتصادی فیمابین را طراحی کنیم و در همکاریهای اقتصادی، مشکلات اداری و مقرراتی را برطرف نمائیم.
"لولا داسیلوا"، رئیس جمهوری برزیل هم در این همایش، با تاکید بر لزوم توسعه روابط ایران و برزیل،‌ به ویژه در شرایط بحران اقتصادی کنونی در جهان گفت: بحران مالی جهان نشان از سازماندهی دوباره اقتصادی است و بازارهای نوظهور نیاز به اقتصاد جدید در جهان دارند.
داسیلوا افزود: از این رو لازم است ایران و برزیل، نظام چندجانبه تجاری داشته باشند تا پاسخگوی نیاز جهان درحال توسعه باشد.
وی تصریح کرد: ایران یکی از شرکای اصلی برزیل محسوب می شود و برزیل علاقمند افزایش روابط با ایران است.
رئیس جمهوری برزیل خاطرنشان کرد: علیرغم آنکه طی سالهای اخیر تجارت دوکشور افزایش چشمگیری داشته است، پتانسیلهای فراوانی برای توسعه همکاریهای فیمابین در همه زمینه ها وجود دارد.
داسیلوا ایران و برزیل را قدرتهای نفتی برشمرد و گفت: منابع تجدید پذیر انرژی برا ی آینده نیز در دست بررسی است.
وی یادآور شد: بازار برزیل پذیرای خدمات و کالاهای ایرانی است و در زمینه گردشگری و نیز افزایش خطوط هوایی بین دوکشور نیز باید اقداماتی صورت گیرد.
داسیلوا ارزش توافقنامه های امضا شده امروز دوکشور را یک میلیارد یورو به مدت 5 سال دانست و افزود: هم اکنون پایه و اساس محکمی بین روابط تجاری دو کشور ایجاد شده و این روابط آینده درخشانی پیش رو دارند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد