آلومینیوم و مس

رشد تولید مس در شیلی و اندونزی افزایش ۴۸۵ هزار تنی مس معدنی در جهان را رقم زد/ تولید کاتد هم با رشد ۶ درصدی مواجه شد

رشد تولید مس در شیلی و اندونزی افزایش ۴۸۵ هزار تنی مس معدنی در جهان را رقم زد/ تولید کاتد هم با رشد ۶ درصدی مواجه شد
پایگاه خبری معدن نیوز - بر اساس گزارش گروه بین‌المللی مطالعات مس ICSG، طی نیمه نخست سال ۲۰۱۸ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۷، حدود ۵ درصد به تولید جهانی مس معدنی افزوده شد که از این میان، رشد تولید کنسانتره نیز حدود ۵ درصد و رشد تولید کاتد استخراج حلالی و الکترووینینگ به ۶ درصد رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، گروه بین‌المللی مطالعات مس در گزارش خود افزایش 485 هزار تنی مس معدنی در جهان را تحت تأثیر رشد تولید مس معدنی در شیلی و اندونزی نسبت به دوره مشابه سال قبل دانسته است.

بر اساس این گزارش، حجم تولید مس معدنی شیلی به دلیل وقفه تولیدی بزرگ تاریخ معدن کاری در اسکوندیدا طی ماه‌های فوریه تا مارس 2017 و افت سطح تولید واحدهای معدنی شرکت دولتی کودلکو، به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافت. در اندونزی نیز، کاهش حجم تولید مس معدنی در پی اجرای قانون ممنوعیت صادرات مواد معدنی شامل کنسانتره مس طی ماه‌های ژانویه تا آوریل، موجب ثبت افزایش 40 درصدی تولید مس در نیمه نخست سال جاری شد.

علاوه بر این در طی نیمه نخست 2018 تولید کاتد SX-EW در جمهوری دموکراتیک کنگو افزایش 16 درصدی را تجربه کرد و زامبیا نیز رشد 12 درصدی تولید معدنی را به ثبت رساند. علت رشد سطح تولید مس زامبیا، راه‌اندازی مجدد ظرفیت تعطیل‌شده این کشور بود.

اگرچه سال جاری با وقفه تولیدی چشمگیری در طول نیمه نخست مواجه نبود، معادن مس کانادا و ایالات‌متحده، به ترتیب با کاهش 7 و 8 درصدی تولید همراه شدند. در پرو نیز، پس از یک دوره رشد تولید مس معدنی طی سال‌های گذشته، صنعت با کاهش حجم تولید مواجه شد.

طی بررسی منطقه‌ای، تولید مس معدنی در آفریقا، آمریکای لاتین، آسیا، اروپا و اقیانوسیه با افزایش به ترتیب 10، 8، 5.5، 3 و 8 درصدی همراه بود درحالی‌که تولید مس معدنی آمریکای شمالی افت 6 درصدی را به ثبت رساند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد