سنگ آهن و ذغال سنگ

تجار استرالیایی از کاهش صادرات سنگ آهن به چین آسیب دیدند/ استقبال خوب خارجی ها برای حضور در بورس کالای دالیان

تجار استرالیایی از کاهش صادرات سنگ آهن به چین آسیب دیدند/ استقبال خوب خارجی ها برای حضور در بورس کالای دالیان
پایگاه خبری معدن نیوز- استرالیا بزرگترین صادرکننده سنگ آهن جهان است و براساس آخرین گزارش ها در سال ۲۰۱۷ ذخایر سنگ آهن این کشور بالغ بر ۵۰ میلیارد تن برآورد گردیده که ۲۹ درصد از ذخایر جهانی است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، 74.89 درصد از صادرات سنگ اهن استرالیا به چین بوده است و چین به عنوان بزرگترین واردکننده 62.18 درصد از سنگ آهن خود را استرالیا تامین می کند.

لذا با این اوصاف هر دو کشور بزرگترین شریک های تجاری یکدیگرند. با این وجود با افزایش قیمت از سوی تامین کنندگان استرالیایی و سیاست سختگیرانه محیط زیستی در چین و تشدید محدودیت ها، حجم مصرف سنگ آهن چین کاهش یافته و این کشور واردات خود را از دیگر کشورها انجام می دهد.

در سال جاری صادرات سنگ آهن استرالیا به چین 20 درصد افت داشته و معاملات ناچیز بود. گروه فورتسکیو (FMG) به عنوان چهارمین سرکت بزرگ سنگ آهنی در جهان اعلام کرده که سودش در سال مالی 2018 به میزان 58 درصد کاهش داشته است.

بورس کالای دالیان از تاریخ 4 ماه می به تجار خارجی اجازه معامله را داد تا با این اقدام تجارت بین الملی در چین را ارتقا دهد.

در حال حاضر 86 سرمایه گذار خارجی برای حضور در بورس دالیان اعلام آمادگی کردند که 56 شرکت معاملات سنگ آهن را آغاز کرده اند.

در بین ماه های ژانویه تا آگوست معاملات آتی سنگ آهن چین به 9 هزار میلیارد یوان رسید که از سوی سرمایه گذاران خارجی مورد توجه قرار گرفته است. این اقدام و اقبال خوب سرمایه گذاران به حضور در بورس دالیان سبب شد ارزش مرجع بازاریابی برای قیمت های چینی افزایش یابد بلکه قیمت سنگ آهن استرالیا را کاهش داده و روند بین المللی شدن یوان را تسریع بخشید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد