اخبار استان ها

مهلت یک ماهه سازمان امور مالیاتی زنجان برای بازگرداندن دفاتر شرکت های معدنی به استان

مهلت یک ماهه سازمان امور مالیاتی زنجان برای بازگرداندن دفاتر شرکت های معدنی به استان
پایگاه خبری معدن نیوز- استاندار زنجان گفت: با توجه به لزوم توسعه استان در بخش های مختلف، یکی از محورهای توسعه زنجان اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن آن است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، اسدالله درویش امیری در جلسه شورای معادن استان زنجان افزود: نباید زندگی مردم منطقه تحت تاثیر منفی و آسیب بهره‌برداران معادن قرار بگیرد.
استاندار زنجان گفت: استان زنجان ظرفیت بالایی در حوزه معدن دارد و مسئولان باید با توجه و نگاه ویژه در این بخش برنامه‌ریزی کنند.
درویش امیری تاکید کرد: اداره امور مالیاتی استان لیست شرکت‌های معدنی بزرگ که دفاتر مالیاتی آن‌ها در سایر استان‌ها تشکیل شده است را به استانداری اعلام کند، تا نسبت به پیگیری موضوع و بازگرداندن این دفاتر به استان اقدام شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: 57 شرکت معدنی فعال در استان وجود داشت که طبق مکاتبات انجام گرفته با مرکز 21 دفتر به استان بازگشته‌اند.
میر حیدر رضوی تاکید کرد: رئیس سازمان امور مالیاتی نیز دستور پیگیری بازگشت یک ماهه برای شرکت‌هایی که تاکنون دفاترشان در سایر استان‌هاست، صادر کرده و ما نیز این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
20 معدن غیرفعال در استان زنجان طی سال گذشته فعال‌سازی شده است و در زمان حاضر 307 واحد معدنی در بخش‌های فلزی، غیرفلزی و سنگ نما در استان زنجان فعال هستند.
بهره‌برداران معادن هر ساله بابت استخراج، بهره‌برداری و برداشت هر واحد از ماده یا مواد معدنی مبلغی را که متناسب با پروانه بهره‌برداری است به نام حقوق دولتی پرداخت می‌کنند.
سال گذشته بیش از 180 میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن این استان دریافت شد که این میزان نسبت به 2 سال گذشته 2.5 برابر رشد دارد و این امر نشان‌دهنده رونق فعالیت معادن در استان است.
خرداد امسال نیز با توجه به درخواست بهره‌برداران 6 معدن استان و طبق بررسی‌های این سازمان، به علت برداشت نکردن هیچ ماده معدنی مجوز تعطیلی آن‌ها صادر شد.
وجود 33 نوع ماده معدنی از 70 نوع ماده معدنی شناخته شده در ایران، با ذخیره احتمالی بیش از یک میلیارد تن، از ظرفیت‌های قابل توجه توان معدنی استان زنجان است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد