فولاد و آهن

بازار فولاد در منطقه سی آی اس، منا، ترکیه و آسه آن بررسی شد

بازار فولاد در منطقه سی آی اس، منا، ترکیه و آسه آن بررسی شد
پایگاه خبری معدن نیوز - بهای بیلت صادراتی CIS به ۴۵۰ الی ۴۵۵ دلار FOB رسید و تولید کنندگان مختلف قیمت های متفاوتی اعلام می نمایند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، یک محموله بیلت CIS نیز 495 دلار تحویل CFR معادل 445 دلار FOB فروخته شد.

مصری ها حاضر به خرید به قیمت 470 دلار CFR هستند در حالیکه تجار منطقه CIS پیشنهاداتی به قیمت 420 دلار FOB معادل 450 دلار CFR آفریقا دریافت کردند.

استراتژی ترک ها بر روی قیمت های آتی منطقه بسیار اهمیت دارد. با توجه به قیمت قراضه وارداتی به ترکیه که 333 دلار می باشد، نبود عرضه کافی قراضه از سمت آمریکا (به علت خود تحریمی ترکیه در عدم خرید قراضه از آمریکا) و با توجه به تقاضای بالای قراضه در داخل ترکیه، می توان انتظار افزایش قیمت قراضه را داشت.

برخی تولید کنندگان ترکیه، قیمت قراضه 335 دلار CFR برای تحویل نیمه دوم نوامبر دریافت نموده اند ولی پذیرش قیمت های بالاتر برای آنها محتمل نیست در حالیکه افزایش قیمت قراضه، افزایش قیمت محصولات صادراتی ترکیه را در پی خواهد داشت.

جعفری طهرانی پیشنهاد کرد که شرکت های صادرکننده آهن اسفنجی DRI می بایستی تمرکز بیشتری بر روی صادرات به ترکیه به رقم شروع دور دوم تحریم ها در ١٣ آبان داشته باشند و شاید تمرکز روی حمل زمینی جهت دور زدن تحریم های دریایی که محدودیت هایی جهت گذر کشتی ها از مبدا ایران جهت گذر از کانال سوئز ایجاد می نماید، منطقی باشد.

برخی بازگشت قیمت بیلت CIS به 460 الی 470 دلار را در این حالت محتمل می دانند.

افزایش تقاضا برای میلگرد و محصولات طویل در داخل ترکیه در ماه های آتی پیش بینی نمی شود بنابراین تمرکز ترکیه بر صادرات است. ترک ها در افزایش قیمت بازار داخل موفق نبودند و حاشیه سود تولیدکنندگان میلگرد نیاز به افزایش دارد. 

 در حالیکه اروپا بازار مناسبی برای صادرات ترکیه نخواهد بود و خاورمیانه و شمال آفریقا نیز رویکرد محافظه کارانه به خرید دارند و سهم قابل توجهی برای میلگرد ترکیه در بازار این کشورها وجود ندارد. 

 از طرفی افزایش تعرفه واردات میلگرد از 5 به 10 درصد در GCC محتمل است بنابراین جنوب شرق آسیا  بازار هدف اصلی ترکیه است. 

 با توجه به سرد شدن هوا و افزایش کرایه حمل از CIS و غیبت سایر عرضه کنندگان، ترکها قصد افزایش قیمت میلگرد صادراتی به جنوب شرق آسیا را دارند.

قطر یک محموله میلگرد به 525 دلار CFR سنگاپور فروخت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد