سنگ و فلز گرانبها

نمایندگان زنان درمجلس و شورای شهر تاکید کردند؛

ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی مزیت صنعت سنگهای قیمتی

ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی مزیت صنعت سنگهای قیمتی
خبرگزاری تخصصی معدن- نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران از نمایشگاه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی وزارت صنایع و معادن بازدید کردند.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران از نمایشگاه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی وزارت صنایع و معادن بازدید کردند.
به گزارش معدن نیوز ؛ " زهره الهیان" در این بازدید گفت: شناخت ظرفیتها به خصوص در حوزه سنگهای قیمتی و آموزش وفرآوری این سنگها می تواند کمک بسیاری برای اشتغال جوانان و زنان و صادرات انبوه و وسیع سنگهای قیمتی داشته باشد.
عضو فراکسیون زنان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ، با اشاره به وجود ذخایر فراوان معدنی در کشورمان خاطر نشان کرد: آموزش این صنعت از سوی برخی تشکلهای کار آفرین شروع شده و به راحتی و باکمترین هزینه می توان هم اشتغال زایی کرده و هم به اقتصاد کشورکمک جدی کرد.
" فاطمه آلیا"  رئیس فراکسیون زنان و نماینده دیگر مجلس ، در این بازدید ، گسترش صنعت سنگهای قیمتی را با توجه به مصوبه مجلس و قانون مشاغل خانگی و دور کاری باعث ایجاد اشتغال در بین جوانان و زنان بی سرپرست ، بد سرپرست و سرپرست خانوار و حتی مردان دانست و افزود:  با توجه به رویکرد کوچک کردن دولت ، در فعالیتهای  تعاونی و بخش خصوصی می توان با هزینه اندک ، سرمایه گذاری های خوبی  در این زمینه انجام داد.
مسوول فراکسیون حمایت از حقوق معلولان درمجلس اضافه کرد: حتی معلولان هم می توانند گروه هدف محسوب شوند و در این نمایشگاه این ایده به ذهنم رسید که با سازمان بهزیستی در جهت اشتغال زایی معلولان به کار جواهر و سنگ  که با انواع معلولیت ها هم سنخیت دارد رایزنی کنیم .
وی اظهار امیدواری کرد این صنعت جای خود را باز کرده و بیشتر در کشور مطرح شود.
وی با دادن قول مساعد جهت برگزاری این نمایشگاه در محل مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با بازدید حدود 290 نماینده از کل حوزه های انتخابیه از نقاط مختلف کشور،  زمینه رونق کار جواهر و سنک در اقصی نقاط ایران بیشتر فراهم می شود.
بر اساس این گزارش همچنین" پروین احمدی نژاد " عضو شورای اسلامی شهر تهران وجود اینگونه نمایشگاهها را فرصتی برای شناساندن بیشتر این صنعت به جامعه فنی ، هنری و صنعتی و جوانان جویای کار و اشتغال عنوان کرد و افزود : می توان از همین طبیعت خدادادی و هوش و استعداد ایرانی  و با هزینه کم و درآمد  قابل توجه کار و اشتغال برای جوانان فراهم کرد.
وی با بیان اینکه این صنعت مخاطب خاصی ندارد افزود: می توان از این طریق ، بخشی از اشتغال را به خانه ها برد که درامد زایی و در کنارش مراقبت از خانواده و خانواده محوری را به دنبال دارد.
" احمدی نژاد"  بر اشاعه این هنر و صنعت در کشور با تکیه بر فرهنگ اسلامی در مقابل انحصار این صنعت از جانب برخی کشورهای غیر اسلامی تاکید کرد.
وی جنبه هنری این فعالیت را با روح لطیف انسان سازگار و مصداق آیه شریفه " فتبارک الله احسن الخالقین" دانست.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد