آلومینیوم و مس

آلومینا در بازارهای جهانی به کدام سمت و سو می رود؟/ بهای آلومینا به ثبات نزدیک می شود

آلومینا در بازارهای جهانی به کدام سمت و سو می رود؟/ بهای آلومینا به ثبات نزدیک می شود
پایگاه خبری معدن نیوز -آلومینا به عنوان ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم، برای تحویل در بنادر استرالیا (FOB) همچنان روندی نزولی داشته و به کمترین سطح ۸ ماهه رسیده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کامودیتی، قیمت آلومینا در آخرین روزهای هفته کاهش داشته و به 410.98 دلار رسیده است و طی 2 ماه اخیر 235 دلار معادل 36.3 درصد سقوط سقوط را تجربه کرده و همچنان نیز نزولی است.

ایران سالانه 400 هزار تن پودر آلومینا وارد می کند.

از هر 2 تن پودر، یک تن شمش آلومینیوم تولید می شود و کاهش بهای آلومینا با توجه به وارداتی بودن عمده این محصول به افزایش سودآوری شرکت های تولید آلومینیوم از جمله  ایرالکو (فایرا) و المهدی بخصوص در فضای تحریم کنونی کمک شایانی می کند.

گفتنی است، قیمت ها در سال 2018 با اعلام کاهش 50 درصدی تولید پودر آلومینا در شرکت آلونورت برزیل شروع به جهش نمود و عامل رشد قیمت آلومینیوم نیز گردید اما در انتهای سال شاهد افزایش عرضه پودر به بازار هستیم و قیمت مزایده Nalco هند نیز به مرز 400 دلار رسیده است! 

بازار در انتظار اعلام قیمت شرکت Hydro مالک آلونورت در جهت بازگشت به سقف تولید 100 درصد شرکت می باشد و لذا موجودی انبارهای آلومینا در حال آزاد شدن است.

 بازار انتظار کاهش قیمت استرالیا تا مرز 400 دلار را دارد، ولی کاهش بیشتر با توجه به آربیتراژ مثبت بین استرالیا-چین غیر قابل تصور بوده و لذا به نقطه ثبات نزدیک هستیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد