سرب و روی

سرب در انتظار بهبود قیمت ها/ کسری عرضه در بازار سرب مشهود است

سرب در انتظار بهبود قیمت ها/ کسری عرضه در بازار سرب مشهود است
پایگاه خبری معدن نیوز - کسری عرضه در بازار سرب دنیا مشهود بوده و مهمتر از آن، جنگ تعرفه ای بین آمریکا و چین است که مانع خرید سرب از آمریکا شده است!
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کامودیتی، برخی دیگر از عوامل تحریک بازار سرب را به شرح ذیل می توان تشریح کرد. اول آنکه دولت چین قوانین زیست محیطی علیه سرب را تشدید کرده و حالا رشد تولید سرب در مناطق پرجمعیت ممنوع است.
انجمن صنایع غیرآهنی چین می گوید اثر این ممنوعیت باعث می شود تا تولید سرب چین از 4.87 میلیون تن فعلی به 4.65 میلیون تن در سال 2020 کاهش یابد.
عامل دیگر برای تحریم ازار سرب و تاثیر بر قیمت ها، کاهش موجودی سرب در بازارهای جهان است. موجودی سرب در انبارهای LME دنیا طی 5 ماه اخیر 18 درصد کاهش داشته و از 134 هزار تن ماه ژوئن به تنها 110.5 هزار تن رسیده است.
گروه مطالعات سرب و روی ILZSG می گوید سرب شاهد کسری عرضه 123 هزار تنی در سال 2018 و 17 هزار تنی در سال 2019 است.
عملکرد 9 ماهه 2018 بازار سرب نیز کسری عرضه 110 هزار تنی را به ثبت رسانده است.
همچنین در بازار فیزیکی سرب، شاهد افزایش پرمیوم آمریکا در سال 2019 ناشی از افزایش هزینه حمل و نقل هستیم.

مشاهده می شود که تمام پارامترهای حاکم بر بازار سرب مثبت است و تنها عاملی که می تواند آنرا منفی کند، بازار مربوط به خودرو بوده که نگران کننده است.
موسسه LME.Automotive می گوید تولید جهانی خودرو در ماه اکتبر با کاهش 3.8 درصدی مواجه شده و در مجموع 10 ماه 2018 رشد تنها 1.1 درصدی داشته است. این موضوع چشم انداز رشد تقاضای جهانی سرب (باتری خودرو) را تضعیف نموده که می تواند تاثیر منفی بر قیمت گذارد!


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد