سیمان و مصالح

صادرات کلینکر به کشورهای حاشیه خلیج فارس

صادرات کلینکر به کشورهای حاشیه خلیج فارس
خبرگزاری تخصصی معدن- معاون کارخانه سیمان کنگان از صادرات روزانه ۴۰۰۰ تن کلینکر به کشورهای حاشیه خلیج فارس در کارخانه سیمان ساروج کنگان خبر داد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- معاون کارخانه سیمان کنگان از صادرات روزانه 4000 تن کلینکر به کشورهای حاشیه خلیج فارس در کارخانه سیمان ساروج کنگان خبر داد.
به گزارش معدن نیوز ؛ محمد موذنی با اشاره به شایعات موجود در ارتباط با تعطیلی کارخانه سیمان ساروج کنگان اظهار داشت : تعطیلی کارخانه سیمان بندر کنگان شایعه است و یک ثانیه هم کارخانه سیمان کنگان تعطیل نشده است.
وی در ارتباط با بدهی این کارخانه به شرکت برق افزود : بدهی به شرکت برق منطقه فارس داریم، ولی 4 میلیارد نیست و با تعاملی که با این شرکت به وجود آمده، اقساط در حال پرداخت است و یک ثانیه هم کارخانه سیمان کنگان به خاطر بدهی برق تعطیل نشده است.
مشاور مدیر عامل کارخانه سیمان ساروج با اشاره به ویژگی‌های کارخانه سیمان ساروج خاطرنشان کرد: در پهنه گسترده در ساحل شمالی آب‌های گرم و نیلگون خلیج‌فارس در استان بوشهر در کنار جاده کنگان به عسلویه ، دو فرصت کلیدی شامل منابع آهکی با خلوص بالا و ساحل سنگی با عمق زیاد که اولی برای تولید کلینکر و سیمان و دومی برای ایجاد اسکله صادراتی از نیازهای پایدار هستند، وجود دارد.
موذنی تصریح کرد: شرکت بین‌المللی ساروج کنگان با هدف استفاده از این دو فرصت کلیدی، برای تولید کلینکر و سیمان و صادرات آنها توسط بخش خصوصی ایجاد شده و تا کنون موفقیت‌های بسیار ارزشمندی حاصل شده است.
وی از تولید روزانه شش هزار تن محصول در این کارخانه خبر داد و یادآور شد : کارخانه سیمان کنگان با ظرفیت تولید 6 هزار تن کلینکر در روز با استفاده از آخرین و پیشرفته‌ترین فناوری ایجاد و در فروردین 1388 همزمان با جشن ملی خودکفایی در تولید سیمان در ایران، به بهره‌برداری رسید.
معاون کارخانه سیمان ساروج کنگان بیان داشت: 375 نفر به صورت مستقیم و بیش از هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این کارخانه به کار اشتغال دارند و این کارخانه در کاهش نرخ بیکاری در جنوب استان بوشهر نقش مهمی داشته است. موذنی اضافه کرد: کارخانه سیمان ساروج کنگان روزانه 6 هزار تن کلینکر تولید می کند که 2 هزار تن آن تبدیل به سیمان و 4 هزار تن کلینکر صادر می‌شود.
این مسئول از صادرات روزانه 4 هزار تن کلینکر به کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد و گفت: سیمان تولیدی این کارخانه در شهرهای کنگان، جم، عسلویه، سیراف و دشتی توزیع می‌شود و مازاد آن به کشورهای حوزه خلیج‌فارس از جمله عراق صادر می‌شود، ضمن اینکه 4 هزار تن کلینکر تولیدی هم به کشورهای کویت، قطر و عمان صادر می‌شود.
موذنی با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در این کارخانه ابراز داشت: در سال 88 با عنایات مدیر عامل، کتابخانه و واحد آموزش در کارخانه ایجاد و راه‌اندازی شد و سایر فعالیت‌های فرهنگی نیز به شکل مطلوبی در این مجموعه انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: مواد اولیه در تولید کلینکر و سیمان عمدتاً سنگ گچ و مارن است که از معادن جوار کارخانه و سه‌راهی جم تامین می‌شود.
این مسئول اذعان داشت : در سال جهاد اقتصادی از تمام ظرفیت موجود برای افزایش بهره‌وری استفاده می‌کنیم و به فضل خدا بتوانیم به موفقیت لازم برسیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد