فولاد و آهن

مدیر تکنولوژی و توسعه فولاد سفید دشت؛

طرح فولاد‌سازی سفید دشت تا پایان سال تکمیل و راه اندازی می شود

طرح فولاد‌سازی سفید دشت تا پایان سال تکمیل و راه اندازی می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر تکنولوژی و توسعه کارخانه فولاد سفید دشت گفت: پروژه فولادسازی سفید دشت با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به‌عنوان پیشتاز پروژه‌های فولادسازی در بین مجموعه طرح‌های فولادی هفت‌گانه کشور قرار گرفته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رامین لطفی افزود: با توجه به روند اجرایی مطلوب، این پروژه تا اواخر امسال (1397) تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.
وی گفت: این مجتمع در 3 فاز شامل ساخت واحد احیا مســتقیم، واحد فولادسازی و واحد زیرساخت و جنبی و پشتیبانی در نظر گرفته شده است.
لطفی گفت: فاز نخست (واحد احیا مستقیم) به عنوان نخستین طرح از مجموعه 7 طرح فولاد استانی کشور در آبان پارسال به بهره‌برداری رسید و فــاز دوم این مجتمع (واحد فولادسـازی) پس از وقفه چندساله، با حمایت فولاد مبارکه پس از بهره‌برداری واحد احیای مستقیم آغاز شد.
وی افزود: فــاز ســوم این شرکت، شامل ایجاد واحد زیرســاخت، جنبی و پشــتیبانی این شـرکت اســت که وظیفه تامین زیرســاخت‌های موردنیاز و احداث ســاختمان‌های جنبی موردنیاز واحد احیا و فولادسازی را بر عهده دارد.
مدیرتکنولوژی و توسعه کارخانه فولاد سفید دشت با اشاره به استفاده بهینه از آب در شرکت فولاد سفیددشــت، گفت: برنامه‌ریزی برای ساخت تصفیه خانه پساب صنعتی و بهداشتی و استفاده از آن به جای اســتفاده از منابع آب شــرب، یکی از اقدامات اجرایی برای کمک به منابع آب کشــور است.
لطفی گفت: در عملیــات ســاخت فاز دوم (واحد فولادسازی)، حدود 250 نفر مشغول کار هستند و پس از راه‌اندازی نیز برای 300 نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد