اقتصاد و صنعت

صادرات نفت ایران به آسیا به پایین ترین رقم ۵ سال گذشته رسید

صادرات نفت ایران به آسیا به پایین ترین رقم ۵ سال گذشته رسید
پایگاه خبری معدن نیوز- آمارهای دولتی و موسسات رصد کشتی ها نشان می دهد که صادرات نفت ایران به مشتریان عمده اش در آسیا در ماه اکتبر به پایین ترین رقم خود در طی ۵ سال گذشته رسیده است
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، آمارهای دولتی و موسسات رصد کشتی ها نشان می دهد که صادرات نفت ایران به مشتریان عمده اش در آسیا در ماه اکتبر به پایین ترین رقم خود در طی 5 سال گذشته رسیده است. در این ماه کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی به دلیل ترس از تحریم های آمریکا خرید نفت از ایران را به شدت کاهش داده اند.

بر اساس این گزارش، خرید نفت چین، هند، ژاپن و کره جنوبی از ایران در ماه اکتبر با 56.4 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 762 هزار بشکه در روز رسیده است. این پایین ترین رقم از اکتبر سال 2013 تاکنون است.

واشنگتن روز 5 نوامبر و همزمان با اجرایی کردن تحریم های نفتی علیه ایران به 8 کشور از جمله چین، ژاپن و کره جنوبی احازه داد تا حداقل برای 180 روز دیگر خرید نفت از ایران را ادامه دهند.

خرید نفت هند از ایران در ماه اکتبر با تنها 0.2 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 466 هزار و 400 بشکه در روز رسیده است. اکثر خریداران هندی نفت ایران در آستانه آغاز تحریم ها خرید نفت از تهران را افزایش داده اند، زیرا ایران نفت را برای این شرکت ها تقریبا رایگان حمل می کرد و مدت طولانی ای برای پرداخت پول نفت برای آنها در نظر می گرفت.

خرید نفت کره جنوبی از ایران نیز در ماه اکتبر برای دومین ماه متوالی صفر بوده است. خرید نفت ژاپن از ایران در این ماه با 71 درصد کاهش به پایین ترین رقم 6 ماه گذشته یعنی 48 هزار و 33 بشکه در روز رسیده است.

همچنین خرید نفت چین از ایران در ماه اکتبر با 64 درصد کاهش به 247 هزار و 200 بشکه در روز رسیده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد