فولاد و آهن

ارفع در معرض افزایش بهای تمام شده تولید/ میزان تولید آهن و فولاد ارفع در سال های آتی افزایش خواهد یافت

ارفع در معرض افزایش بهای تمام شده تولید/ میزان تولید آهن و فولاد ارفع در سال های آتی افزایش خواهد یافت
پایگاه خبری معدن نیوز - گزارش شش ماهه منتشر شده شرکت آهن و فولاد ارفع نشان از سودسازی خوب در دوره شش ماهه نخست سال جاری دارد اما با توجه به ریسک های پیش روی داخلی و جهانی روند کسب درآمد و سودسازی برای نیمه دوم سال با ریسک هایی همراه خواهد بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، شرکت آهن و فولاد ارفع در دوره شش ماهه منتهی به پایان شهریور با توجه به نوسانات نرخ ارز، افزایش هزینه ها و کاهش قیمت محصولات به دلیل کاهش مصرف فولاد در داخل ناشی از تاثیرات اجرای پروژه های عمرانی و هم چنین نوسانات قیمت های جهانی گزارش عملکرد خود را ارائه نموده است.

سود خالص در دوره شش ماهه 376 میلیارد تومان و سود خالص برای هر سهم 94 تومان گزارش شده است.

نکات مهم و تاثیرگذار موجود در صورت مالی:

-"ارفع" در پایان خرداد 97 با رشد 33 درصدی سرمایه خود را 400 میلیارد تومان افزایش داده و به رقم 600 میلیارد تومان رسانده است.

-"ارفع" حدود 19 میلیون یورو تسهیلات ارزی دارد که تعیین تکلیف نهایی نشده و این موضوع می تواند ریسک نوسانات نرخ بهره برای شرکت را بالا ببرد.

-چادرملو که سهامدار 43 درصدی ارفع می باشد تامین کننده گندله این واحد فولادسازی است که همجوار بودن کارخانه گندله سازی، صرفه جویی قابل توجه در پرداخت هزینه حمل و کیفیت گندله تولیدی آن شرکت و هم چنین استفاده از پرداخت های اعتباری یک امتیاز بزرگ برای ارفع به شمار می رفت. اما با توجه به راه اندازی واحد تولید فولاد در چادرملو و در جریان بودن راه اندزای واحد تولید آهن اسفنجی، ارفع باید به فکر تامین گندله از جای دیگر باشد که این موضوع می تواند موجب افزایش بهای تمام شده تولید شرکت شود.

شرکت آهن و فولاد ارفع حدود 4 درصد از آهن اسفنجی و 6 درصد از کل تولید بیلت و بلوم کل کشور را تامین می کند که با توجه به افزایش ظرفیت تولید و ارتقای تکنولوژی و بهره وری، میزان تولید شرکت در سال های آتی افزایش خواهد یافت.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد