آلومینیوم و مس

پیش بینی روند قیمت مس تا سال 2024 توسط 23 موسسه مالی معتبر؛

مس از سال ۲۰۲۰ به بعد قیمت های بالای ۸ هزار دلار را تجربه می کند/ عدم پذیرش قیمت ۸ هزار دلار عرضه را با چالش مواجه می کند

مس از سال ۲۰۲۰ به بعد قیمت های بالای ۸ هزار دلار را تجربه می کند/ عدم پذیرش قیمت ۸ هزار دلار عرضه را با چالش مواجه می کند
پایگاه خبری معدن نیوز - پیش بینی روند قیمت مس تا سال ۲۰۲۴ توسط ۲۳ موسسه مالی معتبر منتشر شده که براساس برآورد این موسسات مس از سال ۲۰۲۰ به بعد قیمت بالای ۸۰۰۰ دلار را تجربه می کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کامودیتی، موسسه تحقیقات ame می گوید که سرمایه گذاری به ازای هر تن تولید کاتد مس در طرح های دنیا روندی صعودی دارد که ناشی از افت عیار معادن و دورافتادگی آنها از زیرساخت هاست.

به عنوان نمونه، رقم سرمایه گذاری بر روی پروژه های سال های اخیر به طور متوسط 15 هزار و 500 دلار به ازای هر تن کاتد بوده و این در حالی است که در برخی طرح ها نظیر معدن LasBambas پرو متعلق به شرکت MMG، این رقم به 22 هزار دلار در هر تن نیز افزایش یافته است.

در واقع رقم سرمایه گذاری 22 هزار دلار به ازای هر تن به معنی قیمت فروش مس بالای 8 هزار دلار بوده و لذا اکثر تحلیلگران بازار، امید زیادی به رشد قیمت مس طی سال های آتی با هدف اقتصادی شدن طرح های جدید دارند تا روند عرضه با چالش مواجه نشود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد