سنگ آهن و ذغال سنگ

سرمایه گذاری غدیر سهام فولاد آلیاژی و سنگ آهن گل گهر را خرید

سرمایه گذاری غدیر سهام فولاد آلیاژی و سنگ آهن گل گهر را خرید
خبرگزاری تخصصی معدن- شرکت سرمایه گذاری غدیر طی اردیبهشت ماه ۹۰ سهام ۶ شرکت را فروخت و در مقابل سهام ۲ شرکت را بر سبد سهام خود افزود.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- شرکت سرمایه گذاری غدیر طی اردیبهشت ماه 90 سهام 6 شرکت را فروخت و در مقابل سهام 2 شرکت را بر سبد سهام خود افزود.
به گزارش معدن نیوز ؛ شرکت سرمایه گذاری غدیر در ماه گذشته بخشی از سهام بین المللی توسعه ساختمان، صنایع پایین دستی پتروشیمی، پتروشیمی مرجان، پتروشیمی مروارید، پتروشیمی مارون را واگذار کرد.
براساس این گزارش این شرکت 50 هزار سهم از فولاد مبارکه خود را نیز فروخت و در مجموع از این واگذاری ها مبلغ 13 میلیارد و 27 میلیون ریال سود کسب کرد که عمده سود آن ناشی از فروش 7 میلیون و 400 هزار سهم بین المللی توسعه ساختمان بود.
این درحالی است که در ماه یاد شده سرمایه گذاری غدیر، 202 میلیون و 500 هزار سهم سنگ آهن گل گهر و 6 میلیون و 778 هزار و 709 سهم فولاد آلیاژی را به سبد سهام خود افزود.
اگر چه این شرکت در سبد بورسی خود سهام 59 شرکت را جای داده است اما بیشترین ارزش بازارپرتفوی غدیر از آن سهام بین المللی توسعه ساختمان، توسعه صنایع بهشهر، فولاد آلیاژی، گروه بهمن، سیمان سپاهان، موتوژن، لیزینگ خودرو غدیر، لیزینگ صنعت و معدن، سرمایه گذاری سپه، پتروشیمی خارک، پتروشیمی فناوران و سنگ آهن گل گهر است.
بنا بر این گزارش در اردیبهشت ماه اختلاف ارزش بازار نسبت به بهای تمام شده پرتفوی بورسی سرمایه گذاری غدیر مبلغ 2 هزار و 651 میلیارد و 477 میلیون ریال بود.
شرکت غدیر مبلغ 64 میلیارد و 39 میلیون ریال ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاری ها را در حساب خود منظور کرده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد