اقتصاد و صنعت

توسعه گاز رسانی به استان سیستان وبلوچستان

توسعه گاز رسانی به استان سیستان وبلوچستان
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز از احداث ۴۵۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در زاهدان خبرداد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سعید مومنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما گفت: شهر زاهدان به حدود هزار و 350 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع نیاز دارد که عملیات احداث این شبکه از سال 91 آغاز شده و تاکنون حدود 450 کیلومتر شبکه احداث شده است.
وی با بیان اینکه توسعه گازرسانی زاهدان ادامه دارد گفت: اکنون حدود 15 هزار مشترک در زاهدان امکان استفاده از گاز طبیعی را دارند که این رقم تا پایان سال به 26 هزار مشترک افزایش می‎یابد.
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز همچنین از آماده بهره برداری شدن خط انتقال گاز به شهر زابل خبر داد و افزود: این خط انتقال به ورودی شهر زابل رسیده و درحال تست های نهایی است واگر این مراحل انجام شود بزودی تزریق گاز به این خط لوله را آغاز خواهیم کرد.
مومنی با بیان اینکه انتظارمی رود در شهر زابل 10 هزار انشعاب جدید به مردم واگذارشود، گفت: بااحتساب مردم شهر زابل که تا پایان سال به جمع مشترکان گاز طبیعی می پیوندند، تا پایان سال آمار مشترکین گاز در استان سیستان و بلوچستان به 50 هزار مشترک خواهد رسید.
وی با تاکید براینکه تاکنون سه شهر استان یعنی زاهدان ، ایرانشهر و زابل گازرسانی شده اند گفت: اجرای عملیات احداث خط انتقال گاز ایرانشهر - چابهار با هدف توسعه منطقه چابهار و مکران دردستور کار قرار گرفته و با تعیین پیمانکار بخش خصوصی، این طرح نیز بزودی اجرایی خواهد شد.
گاز از عسلویه تا ایرانشهر با یک خط 56 اینچ (خط هفتم سراسری) منتقل می‌شود .اجرای طرح خط انتقال گاز هفتم سراسری به طول 907 کیلومتر در سال 84 مصوب شد و در سال 89 به بهره‌ برداری رسید. افزون بر این خط اصلی، 4 هزار کیلومتر شبکه برای گازرسانی شهری و روستایی در استان سیستان و بلوچستان نیاز است که تاکنون حدود 2 هزارکیلومتر آن احداث شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد