آلومینیوم و مس

افت تولید و فروش بزرگترین تولیدکننده مس جهان/ درآمد ۸ میلیارد دلاری کودلکو در ۹ ماهه اول سال

افت تولید و فروش بزرگترین تولیدکننده مس جهان/ درآمد ۸ میلیارد دلاری کودلکو در ۹ ماهه اول سال
پایگاه خبری معدن نیوز - بر پایه گزارش منتشرشده توسط کودلکو، این تولیدکننده مس در شیلی، ۱.۳ میلیون تن مس تصفیه‌شده طی نه ماه اول سال ۲۰۱۸ تولید کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حدود ۲ درصد کاهش داشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کمپانی کودلکو همچنین اعلام کرد که تولید کمپانی با احتساب سهام کودلکو از تولیدAnglo American Sur و تولید معدن El Abra، برابر با 421 هزار تن مس تصفیه‌شده در سه‌ماهه سوم سال جاری بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل، افت 10.8 درصدی را نشان می‌دهد.

حجم فروش در سه‌ماهه سوم سال نیز کاهش یافته است و از رقم 463 هزار تن در سال قبل با 2.4 درصد افت به 453 هزار تن رسید. بااین‌حال، کمپانی کودلکو در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر، بالغ بر 1.35 میلیون تن مس تصفیه شده صادر کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 6.3 درصد رشد داشته است.

کمپانی کودلکو درآمد خود برای بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر را 8.41 میلیارد دلار گزارش کرد که از درآمد 7.61 میلیارد دلار متعلق به دوره مشابه سال گذشته پیشی گرفته است، اما درآمد قبل از کسر سود، مالیات و استهلاک از رقم 3.64 میلیارد دلار به 3.54 میلیارد دلار کاهش یافته است.

کودلکو، بزرگ‌ترین تولیدکننده مس در جهان است که هفت معدن در کشور شیلی در اختیار دارد و هر کدام از این معادن دارای عملیات‌های ذوب هستند و علاوه بر این، کودلکو یک واحد ذوب مستقل دیگر نیز در اختیار دارد. خرابی یکی از کنورتورها در ماه سپتامبر، باعث کاهش تولید در سه‌ماهه سوم شد.

وقفه‌های تولیدی کمک کرد تا در دوره‌ مذکور، تعرفه‌های ذوب و پالایش مس افزایش یابد. ارزیابی تعرفه‌های ذوب و پالایش مس در بازار آسیا - اقیانوسیه توسط موسسه Fast-Markets طی ماه‌های جولای تا سپتامبر به‌طور میانگین 84.50 دلار به ازای هر تن کنسانتره و 8.45 سنت در هر پوند مس بود که نسبت به تعرفه‌های 72.37 دلار در هر تن و 7.24 سنت در هر پوندِ مشاهده‌شده در سه‌ماهه دوم و 82.85 دلار در هر تن و 8.29 سنت در هر پوند در سه‌ماهه سوم سال 2017 افزایش قیمت را تجربه کرده است.

شاخص تعرفه ذوب و پالایش مس در تاریخ 15 نوامبر برابر با 86و8 دلار در هر تن کنسانتره و 8.68 سنت در هر پوند مس گزارش شد که نسبت به شاخص 89 دلار در هر تن و 8.9 سنت در هر پوند در اواسط ماه اکتبر که بالاترین نرخ سال بوده است کاهش چشمگیری داشته است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد