گفتگو، یادداشت و نشست خبری

سرپرست حوزه معاونت بازرگانی شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز؛

پیشنهاد ذوب آهن برای قیمت زغال ۲۴ درصد نرخ شمش فولاد خوزستان در بورس کالا بود/ وزیر کار نرخ ۲۶.۵ درصد را پیشنهاد داد و مورد موافقت قرار گرفت

پیشنهاد ذوب آهن برای قیمت زغال ۲۴ درصد نرخ شمش فولاد خوزستان در بورس کالا بود/ وزیر کار نرخ ۲۶.۵ درصد را پیشنهاد داد و مورد موافقت قرار گرفت
معدن نیوز - سرپرست حوزه معاونت بازرگانی شرکت ذوب آهن اصفهان با اعلام حمایت ذوب آهن از معادن زغال سنگ گفت: در جلساتی که با حضور زغال سنگی ها برگزار شد برای نخستین بار مشخصات زغال سنگ تولیدی کشور را به یک حد استانداری رساندیم. همچنین با توافق وزیر کار، بهای زغال سنگ به ۲۶.۵ درصد قیمت شمش فولاد خوزستان در بورس رسید.
  بزرگنمايي:

سرپرست حوزه معاونت بازرگانی شرکت ذوب آهن اصفهان با اعلام حمایت ذوب آهن از معادن زغال سنگ گفت: در جلساتی که با حضور زغال سنگی ها برگزار شد برای نخستین بار مشخصات زغال سنگ تولیدی کشور را به یک حد استانداری رساندیم. همچنین با توافق وزیر کار، بهای زغال سنگ به 26.5 درصد قیمت شمش فولاد خوزستان در بورس رسید.

نعمت الله محسنی در گفت و گو با معدن نیوز گفت: تعیین قیمت و قیمت گذاری زغال سنگ داخلی بعد از افزایش 20 درصدی قیمت ها در تیر ماه سال جاری با موافقت ذوب آهن، مجددا از سوی انجمن زغال مطرح گردید.

سرپرست حوزه معاونت بازرگانی شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: با افزایش قیمت فولاد و مطرح شدن افزایش قیمت تمام شده تولیدکنندگان زغال سنگ، مجددا درخواست افزایش نرخ توسط ذوب آهن مورد بررسی قرار گرفت و در سه جلسه مشخصات فنی زغال سنگ توافق شد و برای نخستین بار مشخصات زغال سنگ تولیدی کشور را به یک حد استانداری رساندیم.

محسنی تصریح کرد: در مرحله بعد به سراغ تعیین نرخ ها و مقایسه آن با قیمت های جهانی یا سایر روش های قیمت گذاری کردیم که این پروسه فرایند طولانی را طی کرد. از نگاه ذوب آهن، قیمت منطقی زغال سنگ حدود 24 درصد قیمت شمش عرضه شده فولاد خوزستان در بورس کالا می باشد اما با هدف توسعه معادن زغال سنگ کشور و حمایت از این حوزه که حیات آنها به ذوب آهن وابستگی شدیدی دارد و نیز افزایش ایمنی در معادن که نیازمند تلاش بیشتر است، با قیمت زغال سنگ معادل 26 درصد شمش فولاد خوزستان موافقت شد.

وی در خاتمه گفت: در نهایت در جلسه ای با حضور وزیر کار، پیشنهاد قیمت با اصلاحاتی مواجه و به 26.5 درصد شمش فولاد خوزستان رسید. همچنین موافقت شد زغال درخواستی مطابق جدول مشخصات فنی زغال به ذوب آهن فروخته شود. این نرخ ها از اول آذر ماه سال جاری اجرایی شده و قیمت ها اعمال خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد