سایر عناصر و مواد

معدن نیوز گزارش می دهد؛

واردکنندگان کرومیت چین هنوز در خرید فعال نشده اند/ روند قیمتی کرومیت در بازار چگونه خواهد بود؟

واردکنندگان کرومیت چین هنوز در خرید فعال نشده اند/ روند قیمتی کرومیت در بازار چگونه خواهد بود؟
معدن نیوز - تجار چینی هنوز از بازار کروم فعال نشده اند و بدبینی ناشی از کاهش تقاضا می تواند بهای این ماده معدنی را در بازار کاهش دهد
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، از آنجایی که در هفته گذشته بازار فرو کروم با کربن بالا در موقعیت ضعیفی قرار داشته و قیمت ها نوسانات کمی داشتند در نتیجه فعالان بازار به بازار آتی این محصول بدبین هستند. البته برخی فعالان نسبت به بازار نسبتا خوش بین هستند. با این باید توجه داشت فصل زمستان نزدیک است و حمل و یافتن وسیله جهت حمل محموله ها نسبتا دشاور خواهد شد.

این شرایط سبب خواهد شد به طور موقت و پیش از شروع فصل سرما حمل و نیز پیشنهادات خرید تاحدودی افزایش یابد. اگرچه تقاضای فولاد داخلی اخیرا کاهش داشته است اما کارخانه ها در مغولستان داخلی چین با کمبود مواجه اند چراکه تقاضا از سوی صنایع پایین دست همچنان پایدار است.

به همین دلیل است که پیش بینی می شود با توجه به هزینه های تولید و تشدید محدودیت های عرضه در بازار لحظه ای، قیمت فروکروم پر کربن در دوره بعد افزایش یابد. اما اینکه این موضوع چقدر به وقوع بپیوندد نیازمند این است که بازی میان صنایع پایین دست و بالادست به خوبی رصد شده و تغییر روابط عرضه و تقاضا نیز دیده شود.

درمورد بازار کروم باید گفت، در صورت تضعیف تقاضای بازار و تداوم بدبینی ها نسبت به قیمت های فروکروم، بازار کرومیت خام در آینده نزدیک در موقعیت تضعیف قرار خواهد گرفت و بهای کروم کمی کاهش خواهد یافت.

از آغاز ماه جاری واردکنندگان و تجار کروم چین در خرید به هیچ وجه فعال نبوده اند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد