گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل گل گهر در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز (1)؛

سیاست اصلی گل گهر تامین نیاز داخل است/ رکود و تحریم سبب مازاد عرضه داخلی خواهد شد/ هزینه های جاری و تعهدات ارزی دو عامل اصلی برای توسعه صادرات گل گهر

سیاست اصلی گل گهر تامین نیاز داخل است/ رکود و تحریم سبب مازاد عرضه داخلی خواهد شد/ هزینه های جاری و تعهدات ارزی دو عامل اصلی برای توسعه صادرات گل گهر
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با اعلام این خبر که تولید کنسانتره و گندله شرکت تا پایان سال به ۲۸ میلیون تن خواهد رسید گفت: مازاد عرضه داخلی و نیاز ارزی، گل گهر را به فکر توسعه صادرات می اندازد.
  بزرگنمايي:

ناصر تقی زاده در گفت و گو با معدن نیوز با بیان اینکه گل گهر در سال جاری افزایش تولید داشته و قرار است مجموعا 27 تا 28 میلیون تن کنسانتره و گندله تولید نمایید گفت: سیاست اصلی شرکت تامین نیاز داخل می باشد اما متاسفانه به جهت رکودی که در حال حاکم شدن بر بازار است، مطمئنا شاهد دپوی محصول خواهیم بود.
وی رکود بازار را ناشی از کاهش مصرف داخل و جلوگیری از صادرات فولاد و محصولات فولادی به دلیل تحریم ها دانست و افزود: مسلما با توجه به افزایش تولیدی که در مجموعه انجام شده و رکود حاکم بر بازار، امکان فروش محصولات در داخل وجود نخواهد داشت.
تقی زاده خاطرنشان کرد: علی رغم سیاستی که گل گهر در حوزه تامین نیاز داخل در حوزه کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی دارد، اما قطعا با مازاد مواجه خواهیم شد و باید از هم اینک به دنبال راهکارهای صادراتی باشیم.
وی ادامه داد: گل گهر به دو دلیل ملزم به صادرات است اول برای تامین هزینه های جاری و دوم تامین ارز مورد نیاز جهت خرید قطعات و تجهیزات و اتمام پروژه های نیمه تمام. بنابراین این دو مسئله می طلبد که گل گهر در زمینه صادرات گام های اساسی بردارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد