فولاد و آهن

فولاد مبارکه متناسب با نیاز بازار و همسو با کاهش نرخ شمش بهای ورق خود را کاهش داد

فولاد مبارکه متناسب با نیاز بازار و همسو با کاهش نرخ شمش بهای ورق خود را کاهش داد
پایگاه خبری معدن نیوز- بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا در روز سه‌شنبه (۲۷ آذر) به ورق گرم B شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) به میزان حدودی ۱۳۰.۶ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۳۹۹۷ تومان و ۱۳ درصد پایینتر از قیمت معامله قبلی خود فروخته شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز معامله یک هزار تن ورق قلع اندود، 20 هزار تن ورق سرد B و 67 هزار و 430 تن ورق گرم B و 6 هزار و 600 تن ورق گرم C و 2 هزار تن ورق گالوانیزه G را تجربه کرد.

گفتنی است، معاملات انواع محصولات فولادی بعد از دوبار ابطال معاملات قبلی در بورس کالای ایران در شرایطی دنبال شد که فولاد مبارکه اصفهان با کاهش نرخ پایه محصول ورق گرم B تولیدی خود، نیاز مصرف‌کنندگان را پاسخ داد. این کاهش قیمت متناسب با نیاز بازار و همسو با کاهش نرخ شمش فولاد که در تولید میلگرد و تیرآهن و همچنان تختال که در تولید ورق کاربرد دارد انجام شد.

براین اساس، با ارزشترین محصول این تالار امروز به ورق گرم B شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) به‌میزان حدودی 130.6 میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول به قیمت پایه کیلویی 3997 تومان و 10 درصد پایینتر از قیمت پایه قبل (اعلام شده در ابتدای بازار) به‌طور سلف و در حجم 3267 تن معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود در 5 آذر، 13 درصد کاهش قیمت داشت.

کم ارزشترین معامله نیز به ورق قلع اندود همان شرکت به میزان حدودی 9.3 میلیون تومان تعلق داشت. این محصول با 30 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی 9393 تومان در حجم 1000 تن معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود در 14 آبان، حدود 10 درصد افت قیمت داشت.

شایان ذکر است، طی معاملات ورق‌های فولادی شرکت فولاد مبارکه، امروز ورق گرم C با 5 درصد افت (کیلویی 3610 تومان) و ورق سرد B (کیلویی 5016 تومان ) و 10 درصد کاهش قیمت نسبت به معامله قبلی خود در 5 آذر همراه بودند. همچنین، ورق گالوانیزه G هم با 11 درصد کاهش، کیلویی 6740 تومان به‌ فروش رفت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد