فولاد و آهن

مدیرعامل گروه ملی فولاد؛

گروه ملی فولاد برای احیا هر ۷ خط خود به ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد/ کارگران نسبت به آینده مبهم خود اعتراض دارند

گروه ملی فولاد برای احیا هر ۷ خط خود به ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد/ کارگران نسبت به آینده مبهم خود اعتراض دارند
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران می‌گوید: ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر احتیاج داریم تا به صورت کامل هر ۷ خط کارخانه فولاد راه‌اندازی شود و مواد اولیه‌ای که برای تولید نیاز داریم را وارد کنیم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، اعتراضات کارگران گروه ملی فولاد ایران در اهواز در حالی از سی و هشت روز پیش ادامه یافته که مدیرعامل جوان این کارخانه می‌گوید: باتوجه به اینکه بخشی از کارگران این مجموعه صنعتی در اعتراضات صنفی خود حضور دارند ولی اکنون که با شما صحبت می‌کنم نزدیک به 2هزار و 800 کارگر در 2 خط تولیدی مشغول به کار هستند و همچنان با مساعدت بانک ملی و پیگیری‌های رییس جمهور تنها یک ماه از معوقات کارگران باقی مانده است که آن هم به زودی پرداخت خواهد شد و برنامه‌هایی برای شروع به کار دیگر خطوط هم داریم.
کسری غفوری (مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران) می‌افزاید: مشکلات واحدهای تولیدی کشور به‌خصوص واحدهای مجموعه گروه ملی ایران تنها به مدیریت جدید که نزدیک به 5 ماه است سرکار آمده است، بازنمی‌گردد بلکه اگر به سخنان و خواسته‌های کارگران این مجموعه در این اعتراضات اخیر دقت داشته باشیم، می‌بینیم که آنها به مدیرانی که در سال‌های اخیر در راس کار بوده‌اند و مبهم بودن وضعیت آینده خودشان اعتراض دارند. متاسفانه باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که تنها دولت تدبیر و امید در موضوعات کنونی نقش ندارد بلکه دولت میراث دولت پیشین را بر دوش خود احساس می‌کند. رییس دولت‌ پیشین که بدون نگاه به کارنامه خود به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه در برخورد با کارگران تذکر می‌دهند باید نگاهی به کارنامه خودش بکند که با زیرساخت‌های جامعه کارگری چه کرده است که بعد از نزدیک به 6 سال هنوز به سختی باید کمبودها را جبران کرد و خطوط تولید را به راه انداخت.
مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران با اشاره به برنامه‌هایی که در 5 ماه مدیریت خود انجام داده است و از قرار معلوم اجرایی شدن ادامه این برنامه‌ها را هم در دست دارد، می‌گوید: قبل از هر چیز باید به این موضوع توجه داشته باشید که تیم مدیریت جدید گروه فولاد نزدیک به 5 ماه است که بر سر کار آمده است و در این مدت ما توانستیم از 8 ماه معوقه حقوقی که باقی مانده بود 7 ماه را پرداخت کنیم و یک ماه باقی مانده هم به زودی به حساب کارگران واریز خواهد شد.
وی با اهمیت دادن به خواسته‌های کارگرانی که در تجمعات شرکت داشته‌اند، ادامه می‌دهد: کارگرانی که در تجمعات شرکت می‌کنند می‌خواهند بدانند که آینده شغلی آنها چه خواهد شد. در فضایی که برخی رسانه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنند نشان دهند در حالی که اعتراضات ادامه دارد کارخانه تعطیل است ولی باید بگویم که اکنون 2 خط تولید باتوجه به کمک‌های بانک ملی در حال تولید است و در روزهای آینده یک خط دیگر به صورت کامل راه‌اندازی می‌شود. اکنون که با شما صحبت می‌کنم نزدیک به 2 هزار و 800 کارگر در حال کار هستند و همین جا از کارگران می‌خواهیم تا سرکار خود باز گردند تا ما بتوانیم برنامه‌های تولید خود را به صورت منظم ادامه دهیم البته اعتراض کنونی کارگران به مدیریت کارخانه نیست و تنها دلیل این است که آینده خود را مبهم می‌بینند. ما سعی داریم با عملکرد خود آنها را به آینده امیدوار نگاه داریم.
مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران با اشاره به کمک‌هایی که به کارخانه برای آغاز به‌کار آن انجام شده، اضافه می‌کند: در مجموع بانک ملی تاکنون 138 میلیارد تومان برای باز آفرینی کارخانه کمک کرده است که باتوجه به برنامه‌های ما 700 میلیارد تومان دیگر احتیاج داریم تا به صورت کامل هر 7 خط کارخانه فولاد راه‌اندازی شود و مواد اولیه‌ای که برای تولید نیاز داریم را وارد کنیم. اگر نگاهی به تولیدات چند ماه اخیر بیندازید باید اعلام کنم که اکنون نزدیک به 30 هزار تن میله‌گرد و حدود 2 هزار تن تولیدات در واحد میله‌سازی انبار شده است. این آمار نشان می‌دهد که کارگران در حال کار هستند و همین موضوع باعث شده تا تلاش تیم مدیریت برای بهبود وضعیت بیشتر بشود البته نیازمند همکاری کارگران هم هستیم.
غفوری در پایان با یادآوری فرسودگی برخی سیستم‌های تولید می‌گوید: برخی از خطوط تولید کارخانه فولاد بیش از 50 سال عمر دارند و باید تعمیرات اساسی روی آنها صورت بگیرد تا به بازدهی و تولید برسد. این تعمیرات و راه‌اندازی مجدد نیاز به زمان دارد و هر مدیریت دیگری هم اگر بود باید مدتی برای تجدد سیستم، تولید را متوقف می‌کرد. البته این موضوع را هم در پایان اضافه کنم که مطرح کردن موضوع کارگران فولاد اهواز در هیات دولت توسط شخص رییس جمهور نشان دهنده این است که حمایت‌هایی در راه خواهد بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد