گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل گل گهر در گفت و گو با معدن نیوز؛

خط یک انتقال آب خلیج فارس ظرف ۴ ماه آینده تکمیل می شود/ آب از خلیج فارس تا اواسط سال ۹۸ به سیرجان می رسد/ استان کرمان در اجرای فاز دو نیز پیش قدم شد/ صندوق توسعه ملی ۷۰۰ میلیون یورو ارز برای تکمیل خط دو تخصیص می دهد

خط یک انتقال آب خلیج فارس ظرف ۴ ماه آینده تکمیل می شود/ آب از خلیج فارس تا اواسط سال ۹۸ به سیرجان می رسد/ استان کرمان در اجرای فاز دو نیز پیش قدم شد/ صندوق توسعه ملی ۷۰۰ میلیون یورو ارز برای تکمیل خط دو تخصیص می دهد
معدن نیوز - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: خط یک انتقال آب خلیج فارس ظرف ۴ ماه آینده تکمیل می شود و آب از خلیج فارس تا اواسط سال ۹۸ به سیرجان می رسد. همچنین استان کرمان در اجرای فاز دو نیز پیش قدم شد و مذاکرات اولیه برای تخصیص ۷۰۰ میلیون یورو ارز از صندوق توسعه ملی ۷۰۰ صورت گرفته است.
  بزرگنمايي:

ناصر تقی زاده با بیان اینکه گل گهر با توجه به گسترشی که در بحث فولاد و ارتقا ظرفیت ها داد در سال 93 به فکر شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس با مشارکت برخی واحدهای دیگر افتاد گفت: شرکتی با مشارکت گل گهر، چادرملو و ملی مس با سرمایه گذاری هزار و 500 میلیارد تومان تاسیس شد.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر افزود: با پرداخت سرمایه مورد نیاز کار آغاز شد و مسیر تماما آماده سازی شده است. تونل ها در حال حفر و پل ها ساخته شده اند و نیز پست های برق، جاده ها و ایستگاه های پمپاژ تکمیل شدند. علاوه بر این، تاسیسات برداشت آب از دریا و آب شیرین کن ها در حال ساخت و نصب می باشد.
وی تصریح کرد: خط یک ظرف 5 ماه آینده تکمیل می شود. قطر لوله ها در خط 1.6 متر بوده و ظرفیت انتقال 4200 لیتر در ثانیه می باشد و امیدواریم بتوانیم تا اواسط سال آینده بتوانیم آب را به سیرجان برسانیم و بعد از آن آب به مس و چادرملو برسد.
تقی زاده ادامه داد: زمینه سازی ها در خط انتقال آب برای سه خط می باشد و دو خط بعدی حدود 7 هزار لیتر بر ثانیه را انتقال خواهند داد. با توجه به تکمیل بسیاری از زیرساخت ها، تکمیل خطوط بعدی راحت تر خواهد بود.
وی از مقامات و مسئولین استان کرمان بخاطر پشتیبانی و حمایت های لازم تشکر کرد و گفت: استان کرمان در اجرای فاز دو نیز پیش قدم شده و مذاکرات مقدماتی با صندوق توسعه ملی برای تخصیص 700 میلیون یورو ارز آغاز شده و در حال تامین اعتبار می باشد. خط دو می تواند آب مورد نیاز کرمان، رفسنجان و شهرهای یزد و حتی اصفهان را نیز با توجه به ظرفیت آن برساند.مدیرعامل گل گهر در پایان نیز افزود: گل گهر به عنوان سهامدار اصلی این طرح با تمام توان تلاش خواهد کرد تا پروژه به نحو مطلوبی اجرا شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد