سنگ آهن و ذغال سنگ

از نماد تازه وارد گهر زمین به بازار فرابورس چه خبر؟/ پیشرفت فیزیکی دو طرح توسعه "کگهر" تا پایان سال مالی شرکت چقدر بود؟

از نماد تازه وارد گهر زمین به بازار فرابورس چه خبر؟/ پیشرفت فیزیکی دو طرح توسعه "کگهر" تا پایان سال مالی شرکت چقدر بود؟
پایگاه خبری معدن نیوز - امروز نگاهی به نماد تازه وارد گهرزمین «کگهر» که طی روزهای اخیر وارد تابلوی بازار فرابورس شده و از بد حادثه در مسیر نزول و حرکت به سمت قیمت عرضه اولیه قرار گرفته، خواهیم داشت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، شرکت سنگ آهن گهر زمین که دارای سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 97 می باشد، در دوره 6 ماهه با فروش 11.449 میلیارد ریال کلوخه و کنسانتره سنگ آهن به سود عملیاتی 4283 میلیارد ریالی و سود خالص 4150 میلیارد ریالی (به ازای هر سهم 337 ریال) دست یافته است. گفتنی است، کگهر با فروش 7182 میلیارد ریالی در سه ماهه سوم، مجموع درآمد خود تا پایان دوره 9 ماهه را به 18631 میلیارد ریال ارتقاء داده و در نتیجه سود عملیاتی به 6618 میلیارد ریال و سود خالص به 6438 میلیارد ریال (به ازای هر سهم 523 ریال) ارتقا داده است. بنابراین باید گفت که کگهر در فصل تابستان 186 ریال سود محقق کرده است.
کگهر تا پایان دوره 11 ماهه 4 میلیون و 29 هزار تن کنسانتره سنگ آهن تولید نموده و 4 میلیون و 67 هزار تن به فروش رسانده است. شرکت همچنین 6 میلیون و 961 هزار تن سنگ آهن دانه بندی شده تولید نموده و از این مقدار، 3 میلیون و 987 هزار تن آن را در بازار عرضه کرده است. تولید کلوخه سنگ آهن آن نیز 16 میلیون و 62 هزار تن بوده و 5 میلیون و 555 هزار تن آن به فروش رسیده است.

در حدود 62 درصد درآمد شرکت از محل فروش کنسانتره سنگ آهن، 19 درصد از محل سنگ آهن دانه بندی شده و 19 درصد از محل عرضه کلوخه سنگ آهن تامین می شود. بنابراین نرخ فروش کنسانتره سنگ آهن بیشترین اهمیت را در گزارش های ماهانه دارد.
گفتنی است، نرخ فروش این محصول از دی ماه سال گذشته (ابتدای دوره) از 308 هزار تومان به ازای هر تن به 501 هزار تومان در مهر ماه سال جاری رسیده و میانگین نرخ 9 ماهه نیز 382 هزار تومان به ازای هر تن می باشد.

اهداف و راهبردهای آتی مدیریت شرکت در خصوص تولید و فروش را می توان چنین تشریح کرد: مدیریت گهر زمین استخراج حداکثری محصولات از معدن و راه اندازی خط 3 تولید کنسانتره با ظرفیت 2 میلیون تن در سال و کارخانه تولید گندله با ظرفیت 5 میلیون تن در سال را از اهداف آتی و راهبردی شرکت تعریف کرده است..

برآورد شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات در سه ماهه چهارم سال مالی 96 و سه ماهه اول سال مالی 97 برای هر دوره به شرح ذیل است.

کلوخه سنگ آهن برابر 130 هزار تومان به ازاء هر تن و سنگ آهن دانه بندی شده برابر 150 هزار تومان به ازاء هر تن و کنسانتره سنگ آهن داخلی معادل 15 درصد شمش فولاد خوزستان و کنسانتره صادراتی به ازاء هر تن 70 دلار فوب بندرعباس می باشد.

تکمیل خط تولید گندله سازی 5 میلیون تنی که تا پایان دوره 9 ماهه به پیشرفت فیزیکی 86 درصد و تا پایان سال مالی 91 درصد رسیده ازجمله برنامه های شرکت می باشد. این شرکت پیش بینی کرده زمان بهره برداری از این طرح توسعه، انتهای بهار سال آتی باشد. همچنین خط 3 کنسانتره 2 میلیون تنی شرکت در دوره 9 ماهه به پیشرفت فیزیکی 22 درصد و تا پایان سال مالی به 25 درصد رسید. زمان بهره برداری این طرح نیز 30 آبان سال 98 تعیین شده است. کارشناسان سود سال جاری کگهر را 900 ریال و سود سال آتی با توجه به طرح های توسعه را بیش از 1.500 ریال برآورد می کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد