گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل گل گهر در گفت و گو با معدن نیوز؛

گل گهر به طور جدی اکتشافات را دنبال می کند/ ۱۶۰ میلیون تن ذخیره جدید به گل گهر افزوده شد/ پتانسیل های بالایی در کویر مرکزی ایران شناسایی کردیم

گل گهر به طور جدی اکتشافات را دنبال می کند/ ۱۶۰ میلیون تن ذخیره جدید به گل گهر افزوده شد/ پتانسیل های بالایی در کویر مرکزی ایران شناسایی کردیم
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر تصریح کرد: سیاست گل گهر همکاری با سازمان زمین شناسی، سایر شرکت های معدنی و خصوصا توسعه معادن و فلزات به منظور توسعه جدی بحث اکتشافات است.
  بزرگنمايي:

ناصر تقی زاده در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز ضمن بیان این مطلب که سرمایه گذاری وسیعی در گل گهر و مجموعه های آن انجام شده گفت: قطعا وظیفه ماست که به دنبال اکتشاف و طولانی تر شدن عمر یک سرمایه گذاری باشیم به همین خاطر در نقاط مختلف و با پتانسیل بالا شروع به اکتشاف کردیم.
وی افزود: گل گهر ظرف یک تا یک و نیم سال گذشته حدود 47 هزار متر حفاری اکتشافی انجام داده و در جنوب بم یک پهنه 7 هزار مترمربعی را در اختیار گرفتیم و عملیات اکتشاف را در آن آغاز کردیم. در این پهنه هم پتانسیل سنگ آهن و هم مس مشاهده شده است. همچنین بین خراسان رضوی و.جنوبی پهنه دیگری حدود 6 هزار کیلومترمربع را در اختیار گرفتیم.

تقی زاده این را نیز اشاره کرد که با اخذ مجوز از ایمیدرو و اکتشاف در محدوده گل گهر، 160 میلیون تن ذخیره جدید به ذخایر موجود سنگ آهن گل گهر افزوده شد.

وی ادامه داد: در کویر مرکزی نیز حفاری های خوبی صورت گرفته و به پتانسیل های بالایی برخورد کرده ایم که عمیق تر بوده و از عمق 100 تا 200 متری شروع می شود ولی با تکنیک های جدید که شامل نوار نقاله و سنگ شکن می باشد اکنون به روش روباز هم استخراج اینگونه ذخایر اقتصادی است. اگرچه اظهار نظر دقیقی درخصوص این موضوع نمی توان داشت اما احتمال می رود چند صد میلیون تن ذخایر نیز در این محدوده یافت شود. البته تکمیل اکتشافات در کویر مرکزی نیازمند حدود 2 سال زمان است.

مدیرعامل گل گهر در خاتمه گفت: سیاست گل گهر همکاری با سازمان زمین شناسی، سایر شرکت های معدنی و خصوصا توسعه معادن و فلزات به طور جدی بحث اکتشافات را دنبال نماییم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد