معدن

۱۵ درصد حق دولتی معادن باید به مردم بومی پرداخت شود

۱۵ درصد حق دولتی معادن باید به مردم بومی پرداخت شود
پایگاه خبری معدن نیوز- امام جمعه تکاب با بیان اینکه طبق قانون باید ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به خود تکاب تعلق گیرد، گفت: در صورت تداوم بی توجهی مسئولان، مردم تکاب اقدام به جداشدن از آذربایجان غربی می کنند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، حجت الاسلام والمسلمین عیسی برادری در خصوص وضعیت تکاب با وجود معادن در این شهرستان، اظهار داشت: محرومیت تکاب با وجود داشتن معادن با مواد معدنی ناب در سایه کم توجهی و بی توجهی مسئولان به خصوص مسئولان استانی بوده است.

وی، افزود: به دلیل وجود منابع طلا در تکاب سالانه میلیاردها تومان از این شهرستان خارج می شود بدون اینکه ریالی خرج مردم خود شهرستان شود.

امام جمعه تکاب، تصریح کرد: متاسفانه تا امروز 15 درصد حقوق دولتی و 9 درصد ارزش افزوده معادن به مردم تکاب تعلق نگرفته، با تعلق این مبلغ یا حداقل 15 درصد حقوق دولتی معادن در این شهرستان مصرف شود، تکاب را از این وضعیت خارج می کند.

وی، تاکید کرد: در صورت پرداخت این 15 درصد به تکاب، این شهرستان حتی نیازی به بودجه دولتی نیز نداشته و تمام هزینه ها از همین مبلغ پرداخت می شود و در نهایت شاهد شکوفایی شهرستان خواهیم بود.

حجت الاسلام برادری، بیان کرد: جاده های شهری و بین شهری تکاب ازجمله تکاب ـ شاهین دژ دارای شرایط مساعد نبوده و نیازمند توجه است.

وی، بی توجهی و کم توجهی مسئولان را امری غیرقابل توجیه و غیر منصفانه عنوان کرد و گفت: مسئولان باید در پیشگاه خدواند و مردم پاسخگو باشند البته مردم تکاب مردمی صبور و انقلابی هستند اما با توجه به شرایط موجود، هم مردم و هم مسئولان در صدد الحاق کردن شهرستان به زنجان بوده و اگر از سوی مسئولین استانی در آذربایجان غربی اقدام به حل مشکلات مردم اقدام نشود موجب ایجاد کنش اجتماعی در این شهرستان می شود.

امام جمعه تکاب، با بیان اینکه قلبا تمایل به جداشدن از آذربایجان غربی نداریم، عنوان کرد: اگر مسئولان به مشکلات این مردم توجهی نکنند روزی متوجه می شوند که تخت سلیمان و تکاب با سرمایه های فرهنگی و معدنی از این استان جدا شده و در اختیار مردم زنجان قرار گرفته است.

وی، تصریح کرد: امیدواریم استاندار غیربومی آذربایجان غربی توجه ویژه به مسائل مردم تکاب داشته باشد چراکه در این غیر صورت شاهد آثار نامطلوب بر استان می شویم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد