فولاد و آهن

اتصال خط ریلی فولاد سنگان به شبکه سراسری راه‌آهن کشور

اتصال خط ریلی فولاد سنگان به شبکه سراسری راه‌آهن کشور
پایگاه خبری معدن نیوز- با حضور مهندس حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه خط ریلی شرکت فولاد سنگان با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریــال به شبــــــکۀ سراسری راه‌آهن کشور متصل شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن بازدید از مجموعۀ کارخانه‌های فولاد سنگان و در جریان اتصال خطوط ریلی فولاد سنگان به شبکۀ سراسری ریل کشور، از متصل شدن فولاد سنگان به خطوط ریلی کشور به‌عنوان یکی از ضروری‌ترین نیازهای منطقۀ سنگان یاد و تصریح کرد: بدون شک این امر می‌تواند در افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها و به‌طورکلی در توسعۀ پایدار و رشد و شکوفایی منطقه تأثیر به‌سزایی داشته باشد.
وی با تأکید بر لزوم دوخطه شدن خطوط ریلی سنگان و ضمن قدردانی از عملکرد مدیریت و کارکنان این شرکت، در خصوص طرح و برنامه‌های فولاد مبارکه در توسعۀ سنگان خاطرنشان کرد: با عنایت به دانش فنی نهادینه‌شده در شرکت و با هم‌اندیشی معاونان و مدیران گروه و همچنین با اتکا به تعهد پیمانکاران و کارکنان شرکت تلاش خواهیم کرد تا هرچه زودتر کارخانه 5 میلیون تنی کنسانتره فولاد سنگان به بهره‌برداری برسد.
در این آئین سید محسن میرمحمدی مدیرعامل فولاد سنگان نیز گفت: با اتصال این کارخانه به خطوط ریلی کشور گام بلندی در راستای دست‌یابی به اهداف شرکت برداشته شد.
وی افزود:در ادامۀ مسیر موفقیت‌آمیز فولاد سنگان با حمایت‌های فولاد مبارکه و برنامه‌ریزی دقیق و مدون، به‌گونه‌ای حرکت خواهیم کرد تا ان‌شاءالله به مهم‌ترین هدف پیش رو یعنی راه‌اندازی هرچه زودتر کارخانه 5 میلیون تنی کنسانتره‌سازی دست یابیم.
میرمحمدی در ادامه از پیشرفت بیش از 82 درصدی پروژۀ کنسانتره‌سازی فولاد سنگان خبر داد و خاطرنشان کرد: بدون شک با حمایت‌های مدیریت ارشد فولاد مبارکه سایر بخش‌های پروژه نیز در موعد مقرر تکمیل و وارد فاز راه‌اندازی خواهد شد.
مدیرعامل فولاد سنگان مجموع هزینه در بخش گندله‌سازی را بالغ‌بر 103 میلیون یورو و 570 میلیارد تومان، و میزان سرمایه‌گذاری در کارخانه کنسانتره سازی را 142 میلیون یورو و حدود 550 میلیارد تومان اعلام کرد.
شمسی‌نیا معاون بهره‌برداری فولاد سنگان نیز گفت: کارخانه 5 میلیون تنی فولاد سنگان از زمان بهره‌برداری در تاریخ 10 مرداد 1396 تاکنون بیش از 3میلیون و 150 هزار تن گندله تولید کرده است.
وی با بیان این‌که روند تولید در فولاد سنگان از شرایط مطلوبی برخوردار است گفت: رکورد تولید بیش از 15 هزار و 700 تن گندله در 18 آذرماه و تولید 375هزار تن گندله در ماه مذکور حاکی از تلاش فرایندۀ کارکنان این شرکت برای دستیابی به اهداف سالانه است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد