آلومینیوم و مس

مدیر امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه خبر داد؛

تولید حدود ۵۳۰ هزار تن کنسانتره مس در مجتمع مس سرچشمه تا پایان آذر ماه/ مصرف آهک مجتمع در راستای کاهش قیمت تمام شده محصول کاهش حدود ۱۳ درصدی داشت

تولید حدود ۵۳۰ هزار تن کنسانتره مس در مجتمع مس سرچشمه تا پایان آذر ماه/ مصرف آهک مجتمع در راستای کاهش قیمت تمام شده محصول کاهش حدود ۱۳ درصدی داشت
پایگاه خبری معدن نیوز - «غلامرضا لنگری‌زاده» گفت: تولید سنگ سولفور در سرچشمه از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بیش از شش درصد نسبت به برنامه تولید جلوتر بوده است که این تولید بیشتر، افزایش تولید کنسانتره تا ۲.۴ درصد بیشتر از برنامه پیش‌بینی‌شده را رقم زده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مدیر امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه تولید کارخانجات این مجتمع در سال جاری را تشریح کرد و گفت: در نه ماهه اول سال 1397، 22 میلیون و 440 هزار و 850 تن سنگ سولفور به عنوان خوراک وارد کارخانجات امور تغلیظ شده که 6.2 درصد معادل 460 هزار و 77 تن بیشتر از برنامه بوده است.

وی ادامه داد: حاصل فراوری این میزان خوراک تولید 529 هزار و 926 تن کنسانتره مس با محتوی مس 125 هزار و 635 تن بوده که از نظر تناژی 2.4 درصد و از لحاظ مس محتوی 3 درصد بیشتر از برنامه پیش‌بینی تولید بوده است.

لنگری‌زاده با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش قیمت‌تمام‌شده محصول گفت: در سال جاری اقدمات انجام شده برای تثبیت تولید کارخانه پرعیارکنی شماره دو در فاز دوم، افزایش تولید را رقم زد که این افزایش تولید قیمت‌تمام‌شده محصول نهایی را کاهش داد.

وی اضافه کرد: ما همچنین امسال در زمینه مواد مصرفی با استاندارد کردن فرآیندها، مصرف مواد را بهینه کردیم؛ به‌طوری‌که در مصرف آهک که یکی از اقلام پرمصرف است شاهد کاهش حدود 13درصدی بوده‌ایم. خود این امر نیز در تحقق نهضت کاهش قیمت‌تمام‌شده اثرگذار بوده است.

مدیر امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه در زمینه وضعیت مواد شیمیایی مورد نیاز کارخانجات تغلیظ نیز گفت: با مساعدت‌های مدیریت ارشد شرکت و پیگیری‌های صورت گرفته، خوشبختانه وضعیت موجودی مواد شیمیایی از حالت بحرانی خارج شده است و در صورت تحقق برنامه‌ها انشاالله تا پایان سال موجودی برای حدود یک سال تأمین خواهد شد.

وی همچنین با بیان این‌که افزایش بهره‌وری یکی از رویکردهای محوری ما در کارخانجات تغلیظ است، گفت: در همین راستا اجرای پروژه استانداردسازی فرآیندهای امور تغلیظ با همکاری دانشگاه کرمان در حال اجراست. در این پروژه بسیاری از فرآیندها بازنگری شده است و روش‌های استاندارد مشخص و مدون شده‌اند. به‌علاوه بسیاری از سیستم‌های کنترلی بازطراحی و اجرا شده‌اند. درنهایت همه این اقدامات باعث افزایش کارایی تجهیزات، بهره‌وری نیروی انسانی و انجام نشدن فرآیندهای و تعمیرات تکراری شده است.

لنگری‌زاده با تأکید بر این‌که امور تغلیظ اقدامات لازم برای «داخلی‌سازی» و «بومی‌سازی» قطعات و تجهیزات را از سال‌های گذشته شروع کرده است، گفت: هم‌اکنون تقریباً تمام قطعات مکانیکی مصرفی ما ساخت داخل هستند که مقدار زیادی از آن‌ها نیز از داخل استان تأمین می‌شوند.

وی ادامه داد: در سال جاری پینیون‌های آسیاها که یکی از قطعاتی است که با توجه به حساسیت آن در سال‌های گذشته روند داخلی‌سازی آن متوقف شده بود، مجدداً در دستور کار داخلی‌سازی قرار گرفت و با امکان‌سنجی که توسط پرسنل فنی امور تغلیظ از شرکت‌های داخلی به عمل آمد، چند شرکت که شاخص‌های فنی تولید این قطعه را داشتند، شناسایی شدند و بعد از جلسات فنی قرار بر ساخت این قطعه توسط دو شرکت با نظارت فنی امور تغلیظ شد.

مدیر امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه همچنین افزود: در مورد بومی‌سازی مواد شیمیایی نیز با شرکت‌های مختلف داخلی همکاری‌هایی صورت گرفته است؛ به‌خصوص در تولید کف‌سازها به نتایج مثبتی رسیده‌ایم که تعدادی از آن‌ها در حال مصرف صنعتی نیز هستند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد