سنگ آهن و ذغال سنگ

دبیر انجمن زغال سنگ؛

اگر نتوانیم با بهره گیری از ظرفیت های داخلی تولید را افزایش دهیم مجبور به واردات با قیمت های به مراتب بالاتر از بهای زغال داخلی هستیم

اگر نتوانیم با بهره گیری از ظرفیت های داخلی تولید را افزایش دهیم مجبور به واردات با قیمت های به مراتب بالاتر از بهای زغال داخلی هستیم
پایگاه خبری معدن نیوز - بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه ویژه‌ای به صنعت زغال سنگ شد و شاهد اکتشاف بسیاری از معادن غنی در این حوزه بودیم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، استخراج گسترده زغال‌سنگ در ایران، از زمان احداث کارخانه ذوب آهن اصفهان آغاز شده است و نخستین معادن زغال‌سنگ در ناحیه کرمان و متعاقب آن معادنی در نواحی البرز شرقی، مرکزی و غربی احداث شدند.

ایران از نظر ذخایر زغال‌سنگ، جزو کشور‌های غنی جهان محسوب نمی‌شود و حدود 0.13 درصد از کل ذخایر جهان را در اختیار دارد. میزان ذخایر قطعی زغال‌سنگ کشور حدود 1.23 میلیارد تن و میزان ذخایر احتمالی بین 11 تا 14 میلیارد تن برآورد می‌شود.

بعد از انقلاب اسلامی در بحث اکتشافات زغال سنگ قدم‌های خوبی برداشته شده است.

سعید صمدی دبیر انجمن زغال سنگ ایران درباره دستاورد‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی در بخش صنعت زغال سنگ اظهار کرد: کشور ایران حدود یک میلیارد و 200میلیون تن ذخیره قطعی زغال سنگ دارد و به منظور افزایش ارزش افزوده در این حوزه باید از همین امروز به سمت کشف ظرفیت‌های جدید تولید زغال سنگ برویم.

به گفته وی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه ویژه ای به صنعت زغال سنگ شد و شاهد اکتشافات بسیاری از معادن غنی در این حوزه بودیم.

صمدی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی شاهد اکتشافات گسترده معدنی بودیم و مهندسان ایرانی با تحقیقات و شناسایی نقاطی که کیفیت زغال آنها بالاست، نوید انقلابی در این صنعت دادند و حال باید با ارتقای بخش تجهیزات معدنی ضمن افزایش شتاب در استخراج، زمینه را برای بالا رفتن صادرات آن فراهم کرد.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران با بیان اینکه کشور از واردات زغال سنگ بی نیاز است، گفت: اگر نتوانیم ضمن حفظ چرخه معادن کشور و تأمین تجهیزات مورد نیاز این بخش با استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی، تولید را افزایش دهیم ناچار خواهیم شد با قیمت به مراتب بالاتر از تولید داخل، اقدام به واردات زغال سنگ کنیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد